21 Haziran 2010 Pazartesi

Sigara Yasağı Kalkıyormu Sigara Yasağı Kalkacak mı Haziran 2010

Sigara Yasağı Kalkıyormu Sigara Yasağı Kalkacak mı Haziran 2010

Danıştay'dan şok hamle!

Danıştay, kahvehanelerde sigara içilmemesi yasağını Anayasa'ya aykırı bularak, bu konuda yasak getiren yasa hükmünün iptali için Anayasa Mahkemesine başvurdu.

İzmir Kahveciler Odası, kahvehanelerde sigara içilmemesini öngören 4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrol Hakkında Kanun hükümlerinin uygulanmasına ilişkin Başbakanlık Genelgesinin 1. maddesinin iptali ve yürütülmesinin durdurulması istemiyle Danıştayda dava açmıştı.

Kahveciler Odası, dava konusu düzenlemeye yasal dayanak olan 5727 sayılı düzenlemenin 3. maddesinin 1. fıkrasının (d) bendinin de ''özel girişim özgürlüğü ve mülkiyet hakkını ihlal ettiği, eşitlik, ölçülülük ve gereklilik ilkesine aykırı olduğu'' gerekçesiyle Anayasa'ya aykırı olduğunu öne sürmüş ve bu maddenin iptali ve yürürlüğünün durdurulması için Anayasa Mahkemesine başvurulmasını istemişti.

İzmir Kahveciler Odası'nın başvurusu, Danıştay 10. Dairesi tarafından değerlendirildi.

SADECE KAHVEHANE İBARESİNİ ANAYASA'YA AYKIRI BULDU
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Daire 5727 sayılı yasanın 3. maddesinin 1. fıkrasının (d) bendindeki ''Özel hukuk kişilerine ait olan lokantalar ile kahvehane, kafeterya, birahane gibi eğlence hizmeti verilen işletmelerde'' şeklindeki, tütün ürünleri tüketiminde mutlak yasak getiren kuralda yer alan ''kahvehane'' ibaresini, Anayasa'ya aykırı buldu.

Daire, söz konusu bentteki ''kahvehane'' ibaresinin iptali için Anayasa Mahkemesi'ne başvurulmasına oy birliğiyle karar verdi.

Tütün ürünlerinin tüketiminin kamu sağlığı ve çevresel etkiler bakımından büyük sorun yaratması nedeniyle, tütün ve tütün ürünlerinin zararlarından korunmaya yönelik önlemlerin alınması kapsamında yasal düzenleme yapmanın Anayasa ve Dünya Sağlık Örgütü Tütün Kontrolü Çerçeve Sözleşmesi gereği olduğu ifade edilen kararda, ''Ancak getirilebilecek yasak ve sınırlandırmaların, ticari işletmelerin varlıklarını sürdürebilmelerini ölçüsüz bir şekilde zorlaştırmaması, işleticilerin çalışma özgürlüklerini kullanmalarını ağır bir takım şartlara bağlamaması gerekir'' denildi.

''ÇALIŞMA ÖZGÜRLÜKLERİ SINIRLANDIRILMIŞTIR''
Danıştay 10. Dairesi kararında, 5727 sayılı yasanın söz konusu maddesiyle ''kahvehane işleticilerinin faaliyetlerini sürdürebilmeleri zorlaştırılarak, ekonomik çıkarlarının göz ardı edildiği, ölçülülük ilkesine aykırı biçimde çalışma özgürlüklerinin sınırlandırıldığı'' kaydedildi.

Kahvehanelerin toplum hayatında 5 yüz yıla yakın geçmişi olduğuna ve ilgili kamu idaresinden ruhsat almak suretiyle faaliyette bulunduğuna işaret edilen kararda, ''Dinlenilip, vakit geçirilen kahvehanelerde, çay, kahve gibi içeceklerin yanı sıra tütün ürünleri de geçmişten bu yana tüketilmektedir. Dolayısıyla tütün ürünleri tüketimi ile ilgili yapılacak yasal düzenlemelerde de, kahvehanelerin bu özellikleri ve nitelikleri mümkün olduğunca korunarak anılan iş yerlerinin işlevlerini sürdürebilmeleri sağlanmalıdır'' değerlendirilmesinde bulunuldu.

''UYGUN BİÇİMDE SINIRLANDIRMA GETİRİLMESİ MÜMKÜNDÜR''
''Tütün ürünlerini tüketmenin kişi özgürlüğü alanına girdiğine'' işaret edilen kararda, şu değerlendirmelere yer verildi:

''Genel sağlığın korunması amacıyla bağımlılıkla mücadele edilip, tütün ürünlerinin tüketiminin azaltılması yönünde yasal düzenleme yapılırken, söz konusu tüketimin, sonuçta kişi özgürlüğü alanına girdiği de göz önünde tutulmalıdır. Tütün ürünlerinin tüketiminde genel sağlığı korumak amacıyla uygulanacak yasak ve sınırlamaların, bir yandan kahvehane işleticilerinin çalışma özgürlükleri, bir yandan da tütün ürünlerini tüketenlerin kişisel özgürlükleri gözetilerek, ölçülülük ilkesine uygun biçimde belirlenmesi hukuki bir zorunluluktur.

Devletin, ticari işletmelerin güvenli ve kararlı bir biçimde faaliyetlerinin devamı için önlem almakla görevlendirilmiş olması karşısında, kahvehaneler açısından tütün ürünlerinin tüketildiği/tüketilmediği bölüm ayrımına gidilmesi, kahvehanelerin büyüklüklerine göre yasak uygulaması ya da başka ayırt edici özellikler belirlenmesi suretiyle çalışma özgürlüğü ve kişi özgürlüğünün özüne dokunulmaksızın ölçülülük ilkesine uygun biçimde sınırlandırma getirilmesi mümkündür.''

2009 2010 Yılsonu Şube Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanağı Örnekleri

2009 2010 Yılsonu Şube Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanağı Örnekleri 2009 2010 Yılsonu Şube Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanağı Örnekleri

Tutanak İndir

Yıl sonu zümre ögretmenler kurulu Toplantı Tutanağı Örneği Toplantı Tutanakları

Yıl sonu zümre ögretmenler kurulu Toplantı Tutanağı Örneği

Tutanak 1 indir
Tutanak 2 indir

6 ayakkabılı uygulama tekniği - 6 ayakkabı tekniği Sunusu

6 ayakkabılı uygulama tekniği - 6 ayakkabı tekniği

ALTI AYAKKABILI UYGULAMA TEKNİĞİ

Altı Şapkalı Düşünme Yönteminin oluşturucusu olan Edward De BONO bu tekniğin düşünme sürecinde işe yaradığını uygulama da işe yaramadığını fark etmiştir. Bunun için Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniğini oluşturmuştur. Bu tekniğin işleyişi de Altı Şapkalı Düşünme Tekniğine benzemektedir. Yani Altı Şapkalı Düşünme Yöntemi düşünmede; Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği uygulamada işe yaramaktadır.

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ :

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği eğitim de son yıllarda kullanılmaya başlanmıştır. Bundan önce çeşitli alanlarda kullanılan teknik(bilişim, askeri alan, sanayi,vb.) düşünme faaliyetlerine yeni bir bakış açısı getirmiştir. Bu teknikte altı tane hayali şapka vardır. Düşünme sürecini gerçekleştirecek kişiler bu şapkalardan birini kısa bir süreliğine takarak düşünme sürecini gerçekleştirir. Daha sonra diğer hayali şapkaları takarak düşünme sürecini tamamlar.

Beyaz Şapka : Veri ve bilgilere objektif bakış sağlar.
Kırmızı Şapka : Duyguları, sezgileri meşrulaştırma (kanıtlama)
Siyah Şapka : Ön yargı,karamsarlık, tedbir
Sarı Şapka : Olumluluk, uygulanabilirlik, yarar
Yeşil Şapka : Yaratıcı düşünme, yeni fikirler
Mavi Şapka : Düşünme sürecini kontrol altında tutma.


Geleneksel tartışmalarda kişiler kendi görüşlerini ön plana çıkarmaya çalıştıkları için genelde fikirsel bir başarı sağlanmazdı. Ama bu yöntemde işbirliği ön plana çıktığı için yapıcı ve yararlı bir tartışma yapılmış olur. Ancak düşünme işin yalnızca bir yönüdür. Bu işin bir de uygulama yönü vardır. Edward De BONO, uygulama için Atlı Ayakkabılı Uygulama Tekniğini geliştirmiştir.

ALTI AYAKKABILI UYGULAMA TEKNİĞİ:

Ayakkabılar uygulamayı çağrıştırdığı için bu isim verilmiştir. Değişik durumlar için değişik uygulama biçimleri gerekebilir. Örneğin, bir yumurtanın kabuğunu boyamak için gereken hassas bir uygulamayla, bir boks maçı sırasında yapılması gereken uygulama birbirlerinden çok farklıdır.

Altı ayakkabılı uygulama tekniği olarak adlandırılan bu teknik kimi zaman karşımıza ;

“Altı çift uygulama ayakkabısı”
“Altı ayakkabılı uygulama kalıbı”
“Altı uygulama tarzı”
olarak da çıkmaktadır.


Şimdi Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniğinde kullanılan ayakkabıları kısaca tanıyalım:



Lacivert resmi ayakkabı: Rutin işler ve resmi prosedürler izlenir.
Gri spor ayakkabısı: Delil toplanıp toplanan bilgi kullanılır.
Kahverengi yürüyüş ayakkabısı: Uygulamada inisiyatiflerden, esneklikten faydalanılarak sonuca ulaşılmaya çalışılır.
Turuncu lastik çizmeler: Acil müdahale gerektirir ve güvenliğin sağlanması en önemli iştir.
Pembe ev terliği: İnsanların duygu ve düşüncelerine karşı hassas olmayı gerektirir.
Mor binici çizmesi: Uygulamada bir yetkinin sağladığı üstünlüğü kullanma ile ilgi
LACİVERT RESMİ AYAKKABI:

Bu ayakkabı rutin işleri, resmi prosedürü temsil eder. Yani kurallar bütününü tanımlar dersek yanlış olmaz.

Örneğin, savaş gemilerinde topları kullanırken belirlenmiş bir prosedür vardır. Eğer bu prosedüre uyulmazsa toplar zamanından önce ateşlenir veya toplar ateşlenmeden infilak edebilir.

Rutinler, insanları sıkar aynı zamanda yaratıcığı ve esnekliği azaltır. Ama yine de rutinler insanların hata yapma olasılığı azaltır.

Uygulama 1 :

Bir aile tatile çıkmaya karar veriyorlar. Eşyalarını toplayarak yola koyuluyorlar. Belirli bir yol gittikten sonra anne elektrikli fırının açık kaldığını hatırlıyor. Ve fırını kapatmak için geri dönüyorlar. Eğer buradaki rutin uygulansaydı, aile gidilen yolu geri dönmek zorunda kalmayacaktı.

Nedir buradaki rutin? Evden çıkmadan önce su, gaz ve elektrikle ilgili bütün malzemenin kontrol edilmesi. Bu bize sıkıcı gelebilir;ama hata yapmamızı da engellemiş olurdu.

Uygulama 2 :

Bu uygulama tekniğini eğitimde uygularsak, öğretmenin uyması gereken bazı rutinler vardır. Öğrencilerle ilgili dosyalar, dersle ilgili defterler, vb. gibi. Bunlar yapılmazsa öğretmen idareci ve denetçilerle problem yaşar. En önemlisi de öğrencileri değerlendirirken hata yapma olasılığı artar.

Rutin işler kişilere özgürlükler sağlar. Yani önceden belirlenmiş kurallar kişilere karşılaşılan zorluklarla başa çıkmanın yolunu öğrettiği için kişi karşılaştığı durumla başa çıkabilir.

Uygulama 3 :

Türkçe dersinde uyulması gereken bazı rutinler vardır. Öğrencilerin anlama-anlatma becerilerini değerlendirmek için metinler okutulur. Ve sorular sorularak cevaplar alınır. Öğrenciler bu rutini ilköğretim birinci sınıftan itibaren öğrenirler. Bu tür uygulamalarda nasıl davranacaklarını bilirler. Eğer öğrenmemiş olsalardı, birçok problemle karşılaşırlardı. Yani ya zayıf not alırlardı ya da arkadaşlarının gerisinde kalırlardır. Öğretmen de bu durumda zorlanabilirdi.

Rutin ve prosedürler de insanlar gibi gelişirler . zamanla değişiklikler gösterebilirler. Birçok durumda olduğu gibi çoğalırlar. Eski ile yeni arasında farklılıklar gözlemlenebilir. Rutinler, değişirken eski rutin tamamen terk edilir.

Uygulama 4 :

Eğitim sistemimiz değişen rutinlere örnek gösterilebilir. Eski sistem ezberci bir yapıya sahipken yeni sistem öğrenciyi merkeze almıştır. Sistem, zamanın gereklerine göre değişmiştir. Ve bundan sonra da değişmeye devam edecektir.

Rutinler nasıl olmalıdır?

Birçok durumu kapsamalıdır.
Ne zaman, nerde nasıl kullanılacağı kolay ve anlaşılır olmalıdır.
Uygulaması kolay olmalıdır.
Kolay öğrenilebilir ve hatırlanabilir olmalıdır.


Bu sıralamayı daha uzatabiliriz.

ÖZET

Bazen insanlar nerde nasıl davranmasını bilmediği için hata yapabilirler. Bu tür durumlarda lacivert resmi ayakkabı tekniği kullanılırsa hata yapma olasılığı ortadan kalkar. Çünkü rutinler bellidir ve denenmişlerdir. Sıkıcı olsa da rutinler çoğu zaman hatayı azaltır.

Kişi rutini uygularken bir sonraki adımın ne olacağını bilir. Karşılaşılan duruma uygun rutin kullanılarak istenilen sonuca ulaşılır.

Kurallar, insan hayatını düzenlediği için lacivert resmi ayakkabı tekniğini kullanmak faydalı sonuçlar doğurur.


GRİ SPOR AYAKKABISI

Bu uygulama tekniğinde araştırma, bilgi toplama amaç edinmiştir. Bir konu ile ilgili verilere ulaşmak için düşünme tekniklerinden ( altı şapkalı düşünme tekniği, beyin fırtınası, tartışma, vb. gibi.) yararlanır. Gri spor ayakkabısı tekniğini kullanan kişi sonu belli olmayan bir yola girmiş gibidir. Konu ile bilgiler topladıkça bu sis dağılır.

Örnekler :

Okula devamsızlık eden öğrencilerin devamsızlık nedenlerinin araştırılması, bu nedenlerin ortaya çıkarılmaya çalışılması gri spor ayakkabısı tekniğine girer.

Cinayet masasında çalışan dedektiflerin cinayeti aydınlatmak için uğraşmaları da bu uygulamaya girer.

Ya da bir ülkenin ekonomik verilerinin tablolar halinde gösterilmesi de bu uygulamanın içerisine dahil edilebilir.

Uygulama :

Okullarda öğrencilere verilen proje ve performans görevlerinde öğrenciler gri spor ayakkabısı uygulama tekniğini kullanır. Öğrenciler bu görevlerini yerine getirirken araştırma, bilgi toplama tekniklerini kullanırlar.


Tarihin seyrini değiştiren birçok olayda gri spor ayakkabısı tekniği kullanılmıştır. İstanbul’un Fethi, Coğrafi Keşifler, vb. gibi. Buradaki değişiklikler bir bilgi birikimi ve araştırma sonucu oluşmuştur.

Bilgiye ulaşamaya çalışırken sabırlı olunmalı ve acele edilmemelidir. Eğer acele edilirse sonucu ulaşmadan varsayımlar oluşturulur. Ve bu da bu uygulama tekniğine aykırıdır. Sonucu ulaşmadan ortaya atılan varsayımlar insanları hataya sürükler. Tıpkı evrim teorisinde olduğu gibi.


ÖZET

Bilgi toplanmaya öncelik verilir. Bu sessiz, objektif ve dikkat çekmeyecek tarzda yapılır. Önce teorilere temel oluşturacak bilgiler toplanır. Daha sonra da bu teorileri sınamak için ayrı bir bilgi toplanır. Böylece teoriler objektif bir zemine oturtturulur.

Bu teknikteki amaç bilgi toplamak ve bu bilgiyi kullanmaktır. Bilgi toplanırken bilgi toplama esasları göz ardı edilmez. Böylece tarafsızlık ortadan kalkmamış olur.

KAHVERENGİ YÜRÜYÜŞ AYAKKABISI

Bu teknik uygulama, pratiklik, faydacılığı ve sezgi gücünü vurgular. Karşılaşılan duruma göre şekillenir. Esneklik bu tekniğin özünü oluşturur. Durum değiştikçe davranışlar da değişir. Katı kuralları yoktur. Elden ne gelirse o yapılır.

Bu uygulamayı gerçekleştirmek için sezgi gücü, sağ duyu ve akıl gereklidir. Böylece bu uygulama uzaktan yönlendirmeyi kabul etmez. Uygulamacı her an işin içindedir.

Örnek:

Öğrenci davranışlarına bakacak olursak; öğrenciler derslerine giren öğretmenlere göre farklı davranış kalıpları geliştirmişlerdir. Eğer öğretmen sert bir yapıya sahipse öğrenci davranışı sakinlik üzerine kurulmuştur; öğretmen yumuşak başlı ise öğrenci davranış kalıbını değiştirerek yaramazlık yapmayı seçer. Burada öğrenci kahverengi ayakkabıyı kullanmıştır.

Sabah okula gelen öğrencilere derse girmek için öğrenci andı okurlar daha sonra da içeri girmeye başlarlar. Eğer burada öğrencilerden bazıları açık gözlülük yaparak diğerlerini beklemeden içeri girmeye çalışıyorsa; büyük bir olasılıkla öğrenciler kahverengi yürüyüş ayakkabısını kullanmıştır.

Pazarlık yapmak bir beceridir. Çünkü sabit bir fiyat yoktur. Pazara gittiğiniz de bir şey almaya çalışırken ister istemez pazarlık yaparız. Çünkü satıcı fiyatı sabit tutmaz, pazarlık payı bırakır. Bunu bilen müşteri de pazarlık yapar. Burada da kahverengi yürüyüş ayakkabısı tekniği kullanılmıştır. Çünkü müşteri duruma göre davranmıştır.

Bu uygulama tekniğinde etkililik önemli bir yer teşkil eder. Çünkü varılmak istenen hedefe giden bütün yollar kullanılır. Tekniği kullanan uygulamacı bunun farkındadır. Eğer böyle olmazsa hedefe varamaz.

Örneğin Japonlar arabalarını üretirken her türlü konforu düşünürler.Etkili olmak için arabalara yenilikler koymak gerektiğini bilirler. Bu da onları araba piyasasında ön plana çıkartır.

Bu tekniğin diğer bir önemli temeli de iyi değerler, akla yakınlık ve iyi ilkelerdir. Eğer bunlar görmezden gelinirse o zaman bu teknik bir işe yaramaz.

İyi değerler, insana saygı iyi bir değerdir. İstenilen sonuca varmak için insana saygı gözetilmelidir. Bu görmezden gelinirse kullanılan yöntem faydadan çok zarara sebep olur.

Akla yakınlık, geriye dönüp baktığımız da iyi sonuç veren her uygulamadır. Bu değerlendirme süreç bittikten sonra yapılmaz. Süreç işlerken yapılmalıdır. Süreç işlerken içinde bulunduğumuz durum ve diğer insanlar değerlendirilir. Sonra da karar verilir.

İyi ilkeler,karşılaşılan sorunu aşmak için kullanılması en doğru yolu seçmektir. Genel ahlak ilkeleri, insana değer verme, gerçeği bulma kaygısı, iyi ilkelere örnek olarak verilebilir.

Lacivert resmi ayakkabı da olduğu gibi kahverengi yürüyüş ayakkabısında uyulması gereken rutinler yoktur. Burada uygulayıcı inisiyatif kullanmak zorundadır. Bu yönüyle bu uygulama kişiye özgülük gösterir.

Uygulama :

Sınava hazırlanan bir öğrenci sınav zamanı gelip sınava girdiği zaman bir başınadır. Burada yapacağı bütün davranışlar kendine aittir. Rehber öğretmeni sınavda şunu yap bunu yap demiştir; ama öğrenci sınav esnasında ne yapması gerektiğine kendisi karar verir. Hangi sorudan başlayacağına, bir soruya ne kadar zaman ayıracağına, vs. Burada bütün sorumluluk öğrenciye aittir. Yani inisiyatif kullanmak zorunda kalmıştır. Seçtiği yolun doğru veya yanlışlığına kendisi karar vermiştir.

ÖZET

Bu yöntem, pratik ve abartısızdır. Önceden hazırlanmış bir planı yoktur. Durum, değerlendirilir ona göre davranış geliştirilir. Bütün sorumluluk inisiyatif kullanan kişidedir. Uygulama aşamasında insana saygı, iyi değerler ve iyi ilkeler göz ardı edilmez. Bunlar göz önüne alınarak, duruma uygun davranışlar belirlenir. Fayda veren ve esnek olan davranışlar seçilir.

TURUNCU LASTİK ÇİZME

Turuncu renk, tehlikeyi, patlamayı, dikkat çekmeyi ve uyarıyı çağrıştırır. Lastik çizmeler ise itfaiye ve kurtarma görevlilerini hatırlatır. Bu uygulama tarzı tehlike ve acillik demektir.

Örnek:

Bir ülkede terör ve güvenlikle ilgili meseleler varsa bu uygulamanın alanına girer. Orman yangını, trafik kazası,sel felaketleri bu uygulamaya örnektir.

ACİL DURUMUN ÖZELLİKLERİ

İnsan hayatına karşı bir tehdit vardır.
Olaylar çabuk gelişir.
Durum önceden tahmin edilemez.
Durum değişkenlik gösterir.
Tehlikeyi ortadan kaldırmak için uygulama gereklidir.
Yoğun duygular söz konusudur.
Çoğunlukla bir kişi acil durumdan dolayı suçlanır.
Acil durum geçtikten sonra, duruma başka türlü müdahale olunması gerektiği iddia edilir. (Araba devrilince yol gösteren çok olur.)
Standart bir tepki kalıbı yoktur.
Çoğunlukla yetersizlik söz konusudur.


Acil durumlar doğaları gereği çeşitli renklerle adlandırılır. Bu renkler durumun aciliyetini belirtmek için kullanılır. Turuncu renk ise durumun adı değil uygulama tarzını temsil eder. Bir durumun turuncu renk çizme alanına girdiği tespit edildikten sonra durumun özellikleri ve öncelikleri belirlenir. Temel öncelik tehlikenin ortadan kaldırılmadı veya en aza indirgenmesidir.

Uygulama :

Sınıfta öğrenciler arasında gruplaşmalar olmuş ve okul çıkışı öğrenciler birbirine zarar verecektir. Derse giren öğretmen bu durumu fark etmiş. Öğretmen, turuncu tarzda da uygulama etkinliğine göre durumun değerlendirmesini yaparak, önceliklerini belirler. Öncelik öğrencilerin kavga etmelerini önlemek, bir birlerine verecekleri zararı en aza indirmektir. Öğretmen, durumun önemine binaen öğrencilerle konuşabilir ya da okul idaresine bu durumla ilgili vererek kavgayı engelleyebilir.

BU UYGULAMA TARZI İÇİN GENEL İLKELER

Mevcut durum doğru değerlendirilir.
Tüm olasılıklar göz önüne alınır.
Olayla doğrudan ilişkili olan-olmayan her şeyle ilgili değerlendirme yapılır.
Uygulamaya katılacakları, sorumlular ve katılacak gruplar arasındaki iletişim biçimi belirlenir.
Bir strateji seçili. Uygulama esnasında bir işe yaramazsa ya strateji değiştirilir ya da üzerinde değişiklik yapılır.
Olayları kötüye götürecek uygulamalardan kaçınılır. (Yangına benzin dökmek gibi.)
Birbirine paralel iki strateji seçilir. Biri tehlikeyi en aza indirir, diğeri de ortadan kaldırır.
Bir dizi uygulama seçeneği geliştirilir. Bunlar gözden geçirilir.
Karşılaşılan durum periyodik olarak yeniden değerlendirilir.
Paniğe yer verilmez.
Medyaya ve halka bilgi vermek için strateji belirlenir.


Bu uygulamada cesaretin her türlüsüne ihtiyaç vardır. Çünkü karşılaşılan durum bunu gerektirebilir.

Örneğin, banka soyguna müdahale eden polisin göstereceği cesaretle iflasın eşiğine gelmiş şirket yöneticisinin göstereceği cesaret ayrıdır.

Bu tekniğin diğer bir özelliği de yedekte başka bir uygulamanın olmasıdır. Karşılaşılan tehlikenin boyutuna göre ilk uygulama işe yaramazsa yedek uygulama devreye sokulur. Böylece risk azaltılır. Burada kullanılan uygulamanın tasarımı iyi yapılmalıdır. Tasarım sürecine mümkün olduğunca az kişi katılmalıdır. Çok kişi katılması demek yarardan çok zarar demektir.

Turuncu tarz uygulama, kontrol,kararlılık ve bütünlük içeren bir strateji gerektirir. Karar aşamasında neye karar verildiyse o doğrultuda işbirliği yapılır.

Örnekler:

1) Uçak inmek için hızla alçalmaya başlıyor. Ama uçağın tekerlekleri açılmıyor, içeride 200 yolcu var, aynı zamanda yakıtta bitmek üzere burada pilot ve kule arasında nasıl bir uygulama şekli olmalıdır. Neye karar verilmeli ki bu durumdan en az zararla çıkılsın.

2) Ahmet. Anadolu Lisesi son sınıf öğrencisidir. Başarılı sayılabilecek bir öğrenci olan Ahmet’in Tarih dersinin son yazılısından 70 puan alması gerekmektedir. Çok çalışmıştır sınava. Yazılı da öğretmen Ahmet’i başka bir sıraya oturtturur. Yanındaki sınavda kopya çekerken yakalanır. Ahmet’in bu olayla ilişkisi olmamasına rağmen öğretmen ona da kopya çekmişti, muamelesi yapıyor ve disipline gönderiyor. Ahmet disiplin cezası alırsa istediği üniversiteye gitmekte zorlanacaktır. Ahmet bu durumdan kurtulmak için ne yapmalıdır? Nasıl bir yol izlerse bu sorundan kurtulabilir?

ÖZET

Turuncu alarmı ve uyarıyı çağrıştıran bir renktir. Turuncu lastik çizmeli uygulama tarzı acil durumlarla, kriz ve tehlikelerle ilgili bir durumdur.

Tehlikeleri azaltmak önceliktir. Bunun için bir strateji ve gerekli olan uygulama adımlarının tasarlanması gerekmektedir. Bu süreçte iki tane uygulama tasarlanır. Olası durumlarda devre dışı kalan uygulamanın yerine diğeri geçerek sorun ortadan kaldırılmaya çalışılır.

PEMBE TERLİK

Pembe uygulama tarzı, insan duygularıyla, şefkatle, sempatiyle, insanın karşısındakine hassas ve sevecen bir ilgi göstermesiyle ilgilidir. Terlik rahatlığı çağrıştırdığı için merhamet ve şefkat duygularını pembe uygulama tarzı ile bağdaştırır.

Pembe terlik tarzı, insan duygularını ve insana ilgi göstermeyi ön plana alan tüm uygulamalarda kullanılır.

Örnek:

Savaş sırasında mağdur olmuş sivillere, felaketler sonucu zarar görmüş insanlara karşı bu uygulama tarzı ile yaklaşır.
Afrika’da açlık çeken çocuklara, atom bombası atıldıktan sonra acı çeken Japonlara, oğlu şehit olmuş anne-babalara karşı da bu uygulama tarzı ile yaklaşılır.
Okulda sessizce bir köşeye çekilmiş öğrenciye ilgiyle yaklaşan,onun derdini dinleyen öğretmen de bu uygulama tarzını kullanır.


PEMBE UYGULAMA TARZI İKİ TÜRLÜDÜR:

Başka Uygulamalara İnsani ilgi ve Şefkat Katan Pembe Terlik Tarzı:Halkına zulmeden bir krala içinde bulundukları durumun insani yanları hatırlatılabilir. Halkın içinde bulunduğu sefalet, hastalık, vb. gibi unsurlar hatırlatılır.
Temel Uygulama Biçimi Olarak Pembe Terlik Tarzı: İşinde mutsuz çalışana gösterilen ilgi, kazaya uğramış insanlara karşı bu tarz uygulanır.


İnsanlarla ilgilenirken yapılacak küçük jestler önemlidir. Bunlar bir insanın karşısındakine önem verdiğini ve ona ilgi gösterdiğini belli eder. İnsanlara isimlere hitap etmek, kim olduklarını sormak, vb. pembe terlik tarzına girer.

Uygulama :

“Yolda geçerken ağlayan bir çocuk sesi duydum. Kafamı çevirip baktığımda parkta yalnız başına bankta oturan çocuğu gördüm. Başımı çevirip gitmek istedim. Ama yapamadım. Usulca yanına yaklaştım. Önce ismini sordum. Adı Ali’ymiş. Ali, neden ağlıyorsun, neden burada oturuyorsun, eve neden gitmedin, dedim. Amca, benim anne-babam geçen ay trafik kazasında öldü,dedi. Bunu der demez yine ağlamaya başladı. Anlattıkları beni etkilemişti. Başımı çevirip gözümdeki yaşları sildim. Görmesini istememiştim galiba. Biraz daha konuştuk. Sonra elinden tutarak babaannesinin evine götürdüm. …..”

İlgi Gösterme Seviyeleri:

Niyet: İlgi gösterme isteği
Duygu: Sempati gösterme
Jest: İlgi gösterildiğini vurgulayan davranışlar
Uygulama: Yardım etme, ilgi gösterme isteğinin gerçekleştirilmesi.


Pembe terlik tarzı, diğer uygulamalarla etkileşim içindedir. Diğer uygulamaları destekler, bunlarla ters düşmez.

ÖZET

Pembe terlikli uygulama, insan duyguları, ilgi ve şefkatle ilgilidir. Duygular, ilgiyi gerektirir. İlginin ifade edilmesi de pembe terliği de geliştirir. Ortada duygu yoksa bile uygulama devam ettirilir.

Bazen de pembe terlik, uygulamanın biçimini etkileyerek daha insancıl ve ilgili bir tarzda davranılmasını sağlar.

Pembe uygulama tarzı, insanın daima önemli olduğunu hatırlatır.



MOR BİNİCİ ÇİZMESİ

Mor, görkem ve makam rengidir. Bu nedenle mor uygulama tarzı otorite rolünü temsil eder. Görevleri gereği bir otorite sahibi olanlar, görev başındayken normal yaşamlarından farklı davranırlar.

Mor binici çizmeli uygulama tarzı, resmi konularla ilgilidir. Bu davranışı belirleyen kişi değil; onun üstlendiği resmi roldür.

Örnek:

Bir hakim, iş hayatında adaletli davranmak zorundadır. Ama özel hayatında adalet beklenmeyebilir.
İki samimi arkadaş, aynı okulda müdür ve öğretmen olarak çalışmaktadır. Okuldayken arkadaşlık ortadan kalkar. Müdür, müdürlük görevini yerine getirir. Öğretmen ise öğretmenlik görevini. İş hayatına arkadaşlık ilişkisi giremez.


İnsanlar ve Roller:

Hastalıklar ilgili konularda doktorun sözü dinlenir. Çünkü uzman odur.
Hukuk işlerinde avukata danışılır.
Ekonomi konusunda ekonomisttin görüşleri değerlidir.


Yukarıdaki durumlarda,resmi rol uzmanları tarafından onaylanmıştır. Çünkü bunun eğitimini uzun bir süreçte almışlardır.

Bazı rollerde uzmanlık eğitimi bulunmaz. Bir kişini resmi bir role sahip olmasının nedeni, o role ve onu üstlenecek birine duyulan ihtiyaçtır. Hükümetler bu şekilde seçimle gelerek bu resmi rolü üstlenirler. Zamanları dolunca başkaları gelerek bu resmi rolün gereklerini yerine getirirler.

Resmi rol sahipleri rolleri ile bütünleşerek, üstlendikleri rolün gereklerini yerine getirirler. Polis memuru rolünün gereği olarak suçları engellemeye çalışır. Doktor hastaları tedavi eder. Vb.

6 şapkalı düşünme tekniği örneği-6 şapka düşünme tekniği sunusu

6 şapkalı düşünme tekniği örnek 6 şapkalı düşünme tekniği örneği-6 şapka düşünme tekniği sunusu

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. İngilizce adı Six Thinking Hats 'tir.

De Bono, insanların birkaç farklı şekil ve yaklaşımla kavrama ve düşünme eylemini gerçekleştirebildiğini incelemiştir. Bu yaklaşımlar hakkında teori geliştiren yazar, insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece bir veya iki yaklaşımla düşünme eylemini gerçekleştirdiğini gözlemlemiştir. De Bono, farklı yaklaşımların tanımlanması ve bu yaklaşımların nasıl kullanılabileceğinin öğretilmesi durumunda, insanların bu yaklaşımları kullanarak, toplantılarda ve takım çalışmalarında çok daha üretken olabileceğini öne sürmüştür.

Yazar, lateral düşünmeyi destekleyici olarak, bir sorunun çözümünde belli bir yaklaşımın adaptasyonunu, Paralel Düşünmenin hayata geçirilmesi olarak tariflemektedir. Altı farklı yaklaşım tanımlamış ve her bir yaklaşımı farklı renkte şapkaların takılması ile sembolize etmiştir.

De Bono’nun altı şapkası:

Beyaz şapka (Boş sayfa): Tarafsız şapkadır. Görüşülen konu ile ilgili net bilgi ve raporlar ortaya konur.(objektif)
Kırmızı şapka (Ateş): Duygusal şapkadır. Görüşülen konu ile ilgili olarak, kişilere hiçbir dayanağı olmadan, sezgi, fikir ve duygularını söyleme fırsatı verir.(sübjektif)
Sarı şapka (Güneş): İyimser şapkadır. O işin avantajları ortaya konulur. Övgü, olumlu görüşler söylenir.(objektif)
Siyah şapka (Yargıç cübbesi): Kötümser şapkadır. Eleştiri, olumsuz görüşler ile görüşülen konunun riskleri, gelecekte doğuracağı problemler ortaya çıkar. modus tollens (objektif)
Yeşil şapka (Bitki): Yenilikçi şapkadır. Konuyla ilgili alternatifler ve yeni yaklaşımlar araştırılır. 'her şey uyar' (spekülatif)
Mavi şapka (Gökyüzü): Serinkanlı şapkadır. Düşünce sistematize edilir. "Büyük Resim," "İdareci şapka," "Meta şapka," "düşünmenin düşünülmesi", tüm süreci (gözden geçirme)
Altı şapkalı düşünme tekniğinin ana amacı:

düşünme sürecine odaklanıp geliştirmek
yaratıcılığı cesaretlendirmek, paralel ve lateral düşünme
iletişimi iyileştirme
karar verme sürecini hızlandırma
tartışmalardan kaçınma
Örneğin, bir sorunun incelenmesi ve çözüm üretilmesine dair bir toplantı düzenlenecek olursa, böyle bir toplantıda, çözüm için, Altı Şapkalı Düşünme Tekniğinin kullanılması mümkündür. Önce sorun incelenir, sonra çözüm önerileri üretilir ve daha sonra eleştirel değerlendirmelerin sonucunda uygun çözüm seçilir. Toplantı, herkesin, Mavi şapkanın toplantıyı nasıl idare edeceğini, nasıl hedef ve amaçlara ulaşılacağını duyuracağı beklentisi ile başlar. Tartışma Kırmızı şapkanın sorunu çözümü ile ilgili fikir ve tepkileri toplama düşüncesi ile devam eder. Bu faz gerçek çözüm için kısıtların geliştirilmesi için de kullanılır. Tartışma, fikirler ve muhtemel çözümler üretmesi için Yeşil şapkaya geçer. Daha sonra tartışma, bilgi üretmeyi düşünen Beyaz şapka ile çözümleri eleştirmeyi düşünen Siyah şapka arasında gider gelir.

Herkes herhangi bir anda belli bir yaklaşıma odaklandığı için, grup, bir kişinin (Kırmızı şapka) duygusal tepki göstermesinden ya da başka bir kişinin (Beyaz şapka) objektif düşünmeye ve yine bir başka kişinin (Siyah şapka) yaklaşımlara eleştirel olmaya çalışmasından çok daha fazla işbirlikçi olacaktır.

21 Haziran 2010 ATV Güncel Yayın Akışı

21-Haziran-2010 ATV Güncel Yayın Akışı

21062010

•01:30 Unutulmaz (Dizi)
•03:50 Aşk Bir Hayal (Dizi)
•05:30 Ana Haber (Haber)
•06:30 Kahvaltı Haberleri (Haber)
•09:00 Tatlı Sert (Magazin Programı)
•12:50 Her Şey Bambaşka (Aktüalite Programı)
•14:40 Esra Erol'da Evlen Benimle (Kadın Programı)
•15:00 Esra Erol'da Evlen Benimle (Kadın Programı)
•18:40 Ana Haber (Haber)
•20:00 Ezel (Dizi)
•23:00 Kelimenin Gücü (Yarışma Programı)

21 Haziran 2010 FOX TV Güncel Yayın Akışı

21-Haziran-2010 FOX TV Güncel Yayın Akışı

21062010

•01:15 Yalancı Romantik (Dizi)
•02:30 Çocuklar Duymasın (Dizi)
•03:45 Çocuğun Var Derdin Var (Dizi)
•05:00 Unutma Beni (Dizi)
•06:30 Deniz Yıldızı (Dizi)
•07:00 Deniz Yıldızı (Dizi)
•07:30 Fatih Portakal ile Çalar Saat (Haber Programı)
•10:00 Yemin (Dizi)
•11:30 Su Gibi (Kadın Programı)
•15:00 Unutma Beni (Dizi)
•16:30 Aç Aç Kazan (Yarışma Programı)
•18:15 FOX Akşam (Haber)
•19:00 Deniz Yıldızı (Dizi)
•20:30 Madagaskar 2 Afrika'dan Kaçış (Sinema)
•22:30 FOX On Ana Haber (Haber)
•00:00 Burn Notice (Dizi)

21 Haziran 2010 KANAL7 Güncel Yayın Akışı

21-Haziran-2010 KANAL7 Güncel Yayın Akışı

21062010

•00:30 Televizyon Filmi (Sinema)
•01:20 Haber Maratonu (Haber)
•06:30 Kanal 7'de Sabah (Haber)
•08:10 Televizyon Filmi (Sinema)
•09:20 Nur Ertürk'le Her Sabah (Eğlence Programı)
•12:30 Kalp Gözü (Dizi)
•14:00 İkbal'le Şifalı Yemekler (Yemek Programı )
•17:45 Ebru ile Paylaştıkça (Aktüalite Programı)
•20:00 Kanal 7 Haber Saati (Haber)
•21:00 Muhabbet Kapısı (Dini Program)
•23:30 Yetenek Avcısı (Yarışma Programı)
•00:00 Hayat Hikayeleri (Yaşam)

21 Haziran 2010 KANAL D Güncel Yayın Akışı

21-Haziran-2010 KANAL D Güncel Yayın Akışı

21062010

•02:45 Zihin Oyunları (Sinema)
•04:15 Gönderilmemiş Mektuplar (Sinema)
•06:00 Fırtına (Dizi)
•07:00 İrfan Değirmenci ile Günaydın (Haber Programı)
•09:00 Geniş Aile (Dizi)
•11:00 Komikler (Eğlence Programı)
•12:00 Akasya Durağı (Dizi)
•14:15 Aşk-ı Memnu (Dizi)
•16:15 Arka Sokaklar (Dizi)
•18:45 Koca Kafalar Baba Haber Bülteni
•19:00 Mehmet Ali Birand ile Kanal D Haber (Haber)
•20:00 Spor (Spor Programı)
•20:15 Arka Sokaklar (Dizi)
•23:00 Cuma'ya Kalsa (Dizi)

21 Haziran 2010 LIG TV Güncel Yayın Akışı

21-Haziran-2010 LIG TV Güncel Yayın Akışı

21062010

•00:00 Gece Haber (Haberler)
•01:00 TSL 28Haftanın Maçları (Spor Programı)
•02:00 İtalya'da Sezonun En İyi Golleri (Spor Programı)
•02:30 Hey Gidi Günler (Sohbet Programı)
•03:00 Yaz Gecesi (Spor Programı)
•04:30 1978 FIFA Dünya Kupası Resmi Filmi (Spor Programı)
•06:00 Haber (Haber)
•07:30 Hey Gidi Günler (Sohbet Programı)
•09:00 Günaydın Futbol (Spor Programı)
•11:00 Haber (Haber)
•11:10 Gaziantepspor - Bursaspor (TSL 13 H) (Spor Programı)
•13:00 Futbol Gündemi (Spor Programı)
•14:30 1982 FIFA Dünya Kupası Resmi Filmi (Spor Programı)
•16:00 Haber (Haber)
•16:15 TSL 29Hafta Golleri (Spor Programı)
•16:30 Dünya Kupası Günlüğü
•17:00 Sivasspor - Beşiktaş (TSL 14 H) (Spor Programı)
•18:50 Dünya Kupası Günlüğü (Spor Programı)
•19:20 Transfer Dosyası (Spor Programı)
•20:00 Ana Haber
•21:00 Bursaspor - Galatasaray (TSL 14 H) (Spor Programı)
•23:00 Hey Gidi Günler (Sohbet Programı)
•23:30 Yaz Gecesi (Spor Programı)

21 Haziran 2010 NTV Güncel Yayın Akışı

•00:30 Gece Bülteni (Haber)
•01:10 Tuncel ve Dostları (Çevre Programı )
•07:00 Güne Başlarken (Haber)
•09:00 Haber Merkezi (Haber)
•09:10 Ekonomi (Ekonomi Programı)
•09:50 Dış Piyasalar (Ekonomi Programı)
•10:00 Haber Merkezi (Haber)
•10:15 Spor (Spor Programı)
•10:30 (Spor Programı)
•11:10 Yazı İşleri (Haber Programı)
•12:00 Öğle Bülteni (Haber Programı)
•12:10 Spor (Spor Programı)
•12:35 Sektör (Ekonomi Programı)
•13:30 (Spor Programı)
•14:00 Günün İçinden (Haber Programı)
•14:15 Spor (Spor Programı)
•14:35 Doğru Tercih (Eğitim Programı)
•15:00 Günün İçinden (Haber Programı)
•15:30 Spor (Spor Programı)
•16:00 Günün İçinden (Haber Programı)
•16:35 Yeşil Haberci (Çevre Programı )
•17:00 Akşam Haberleri (Haber Programı)
•18:30 Gece Gündüz (Kültür Programı)
•19:35 Spor (Spor Programı)
•20:00 (Haber Programı)
•21:00 Canlı Gaste (Haber Programı)
•22:30 Canlı Gaste Spor (Spor Programı)
•23:00 NTV Soruyor (Haber Programı)
•00:00 Akşam Haberleri (Haber)

21 Haziran 2010 STV Güncel Yayın Akışı

21-Haziran-2010 STV Güncel Yayın Akışı

21062010

•01:00 Aile Mahkemesi (Yaşam)
•02:30 Beşinci Boyut (Dizi)
•05:15 Hatmi Şerif (Dini Program)
•06:00 TV Filmi (Sinema)
•06:45 Merhaba Yenigün (Aktüalite Programı)
•08:40 Kırık Testi (Sohbet Programı)
•09:00 Yeşeren Düşler (Dizi)
•10:50 Sırlar Dünyası (Dizi)
•13:00 Yeşil Elma (Yemek Programı )
•14:50 Kul Hakkı (Yaşam)
•16:30 Caillou (Çizgi Film)
•16:45 Aile Mahkemesi (Yaşam)
•18:20 Ana Haber Bülteni (Haber)
•19:30 Sporda Bugün (Spor Programı)
•19:50 Ritmini Arayan Kalpler (Dizi)
•21:20 Beşinci Boyut (Dizi)
•23:10 Ölümsüz Kahramanlar (Yaşam)

21 Haziran 2010 SHOW TV Güncel Yayın Akışı

21-Haziran-2010 SHOW TV Güncel Yayın Akışı

21062010

•01:30 Vidivodo (Eğlence Programı)
•02:00 Kolay Para (Sinema)
•04:00 Evcilik Oyunu (Yarışma Programı)
•05:30 Vidivodo (Eğlence Programı)
•06:30 Sabah Haberleri (Haber Programı)
•08:30 Herkes İçin Sağlık (Sağlık Programı)
•10:45 Sabahın Sedası (Kadın Programı)
•13:45 Deryalı Günler (Kadın Programı)
•15:45 Yemekteyiz (Yarışma Programı)
•19:00 Ana Haber (Haber)
•19:50 Spor Sayfası (Spor Programı)
•20:00 Türk Malı (Dizi)
•23:30 Evcilik Oyunu (Yarışma Programı)

21 Haziran 2010 STAR TV Güncel Yayın Akışı

21 Haziran 2010 STAR TV Güncel Yayın Akışı

21062010

•00:10 24 (Dizi)
•02:00 Lanetli Bebek (Sinema)
•03:30 Köprü (Dizi)
•05:00 Son Bahar (Dizi)
•06:00 Dr Öz Show (Sağlık Programı)
•07:15 Benim Annem Bir Melek (Dizi)
•08:40 Aşkın İki Yüzü (Dizi)
•10:00 İki Aile (Dizi)
•12:30 Zuhal Topal'la İzdivaç (Kadın Programı)
•16:15 Yabancı Damat (Dizi)
•18:50 Uğur Dündar'la Star Haber (Haber)
•19:50 Star Spor (Spor Programı)
•22:00 Prison Break (Dizi)
•00:10 Madagaskar (Sinema)

21 Haziran 2010 TNT Güncel Yayın Akışı

21-Haziran-2010 TNT Güncel Yayın Akışı

21062010

•01:30 Prizziler'in Onuru (Sinema)
•03:30 Yeşil Kart (Sinema)
•05:30 Less Than Perfect (Dizi)
•06:00 Hero 108 (Çizgi Film)
•06:30 FlapJack (Çizgi Film)
•07:00 Bakugan (Çizgi Film)
•07:30 Ben 10 (Çizgi Film)
•08:00 Home Improvement (Dizi)
•08:40 Frasier (Dizi)
•09:10 8 Simple Rules (Dizi)
•09:50 Hope & Faith (Dizi)
•10:20 Düttürü Dünya (Sinema)
•12:00 Oğlum Jonny (Sinema)
•13:45 Bir Aşk Masalı (Dizi)
•14:45 Ağlıyorum (Sinema)
•16:30 Ben 10 (Çizgi Film)
•17:10 Bakugan (Çizgi Film)
•17:50 Home Improvement (Dizi)
•18:30 Yargıç Amy (Dizi)
•19:40 Haberler (Haber)
•20:00 Othello (Sinema)
•22:15 Lost
•23:30 Fringe (Dizi)

21 Haziran 2010 Yeşilçam Smart Güncel Yayın Akışı

21062010

•06:00 (Sinema)
•07:50 Sev Ölesiye (Sinema)
•09:20 Kanlı Sevda (Sinema)
•10:40 (Advertorial)
•11:10 Davetsiz Misafir (Sinema)
•12:50 (Sinema)
•14:10 (Sinema Programı )
•14:30 Ava Giden Avlanır (Sinema)
•16:00 Dönme Dolap (Sinema)
•17:40 (Sinema Programı )
•18:00 (Sinema)
•19:20 Öfkenin Bedeli (Sinema)
•21:00 Yanlış Numara (Sinema)
•22:40 Rezil (Sinema)

21 Haziran 2010 TV8 Güncel Yayın Akışı

21-Haziran-2010 TV8 Güncel Yayın Akışı

21062010

•01:30 Av Partisi (Sinema)
•03:30 Bizim Stadyum Özel (Spor Programı)
•05:10 8 Etap (Spor Programı)
•06:00 Comedya (Eğlence Programı)
•07:00 TV8'de Bu Sabah (Haber)
•08:30 Erkan Tan'la Başkentten (Yaşam)
•10:20 Ebruli (Aktüalite Programı)
•13:00 Gün Ortası (Haber)
•14:00 Evrim Akın'la Uzman Avı (Yarışma Programı)
•15:00 Budala Dedektif 1 (Sinema)
•17:30 Gurur (Dizi)
•18:45 Stüdyo Emre Altuğ (Eğlence Programı)
•20:00 Ana Haber Bülteni (Haber)
•21:15 Not: Seni Seviyorum (Sinema)
•23:30 Bizim Stadyum (Spor Programı)

21 Haziran 2010 Yeşilçam Smart Güncel Yayın Akışı

21 Haziran 2010 Yeşilçam Smart Güncel Yayın Akışı

21062010

•06:00 (Sinema)
•07:50 Sev Ölesiye (Sinema)
•09:20 Kanlı Sevda (Sinema)
•10:40 (Advertorial)
•11:10 Davetsiz Misafir (Sinema)
•12:50 (Sinema)
•14:10 (Sinema Programı )
•14:30 Ava Giden Avlanır (Sinema)
•16:00 Dönme Dolap (Sinema)
•17:40 (Sinema Programı )
•18:00 (Sinema)
•19:20 Öfkenin Bedeli (Sinema)
•21:00 Yanlış Numara (Sinema)
•22:40 Rezil (Sinema)

2010 Aöf Final Sonuçları 2010 Aof Yılsonu Sınavı Sonuçları

2010 Aöf Final Sonuçları 2010 Aof Yılsonu Sınavı Sonuçları

benimde merakla beklediğim sonuçlar hala açıklanmış degil.Ama bugun 21.06.2010 açıklanması gerekir
sonuçlar için http://aofsinav.anadolu.edu.tr/

M.ali Brand Korsan Cd Haberi Taklidi Skeci Çgh 20 Haziran Sezon Finali İzle

M.ali Brand Korsan Cd Haberi Taklidi Skeci Çgh 20 Haziran Sezon Finali İzle

Bir Bkm Mutfak klasiği olan Ana Haber Bülteni’nde bu hafta korsan CD’ciler ve yaptıkları ile sahibinin başına epey dert açan at konuk olacak. Mehmet Ali Birand yorumlarıyla gündeme yine damgasını vuracak.

Skeç Eklenecek...

Çok Güzel Hareketler Bunlar Boşanma Skeci İzle 20 haziran 2010

Çok Güzel Hareketler Bunlar Boşanma Skeci İzle 20 haziran 2010

Malüm evlilik programları oldukça revaçta. Ama Boşan Benden programının da onlarda geri kalır yanı yok. Evlilik zor da boşanmak kolay mı? BKM Mutfak yorumu ile Boşan Benden, boşanmaya yeni bir boyut kazandıracak!

Skeç Eklenecek...

Çok Güzel Hareketler Bunlar Hıyarlı Baba İzle 20 Haziran 2010

Çok Güzel Hareketler Bunlar Hıyarlı Baba İzle 20 Haziran 2010

Ekranın en sevilen anne ve babası, Hıyarlı Baba ve Havuçlu annesiz bir sezon finali olur mu? İkili sezona şöhret basamaklarını tırmanırken veda ediyor. Hıyarlı Baba ve Havuçlu Anne bir parfüm reklamı için kamera karşısında!

Skeç Eklenecek...

Çok Güzel Hareketler Bunlar 20 Haziran Sezon Finali İzle 2010

Çok Güzel Hareketler Bunlar 20 Haziran Sezon Finali İzle 2010

Muhteşem sezon finali!

Bir Bkm Mutfak klasiği olan Ana Haber Bülteni’nde bu hafta korsan CD’ciler ve yaptıkları ile sahibinin başına epey dert açan at konuk olacak. Mehmet Ali Birand yorumlarıyla gündeme yine damgasını vuracak.

Malüm evlilik programları oldukça revaçta. Ama Boşan Benden programının da onlarda geri kalır yanı yok. Evlilik zor da boşanmak kolay mı? BKM Mutfak yorumu ile Boşan Benden, boşanmaya yeni bir boyut kazandıracak!

Yeniden evlenmek için çocuklarını ikna etmeye çalışan adam bir de cimri olursa! Eeee yalnızlık zor ama evlilik de pek ateş pahası!

Eve iş getirmek zaten hoş değildir de, bir de meslek Mafya Babalığı olunca, iş iyice zor! Rehin aldığı adamı konuşturmaya evde devam etmeye karar veren Baba, sevgilisinin doğumgünü partisini unutmuştur!

Kocasını boşamak için bir avukatla buluşan kadını tam görüşme sırasında kocası ararsa! İşin rengi birden değişir mi?

Ekranın en sevilen anne ve babası, Hıyarlı Baba ve Havuçlu annesiz bir sezon finali olur mu? İkili sezona şöhret basamaklarını tırmanırken veda ediyor. Hıyarlı Baba ve Havuçlu Anne bir parfüm reklamı için kamera karşısında!