9 Ocak 2011 Pazar

2011 Bayındırlık ve İskan Bakanlığı memur alımı,iş başvurusu 2011

Bayındırlık ve İskan Bakanlığı memur alımı,iş başvurusu 2011

Bayındırlık ve İskan Bakanlığından:

Bayındırlık ve iskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığına sınavla, boş bulunan 7. ve 8. derece kadrolar için mühendislik fakültelerinin inşaat mühendisliği bölümü mezunlarından (9) Müfettiş Yardımcısı alınacaktır.

1-MÜFETTİŞ YARDIMCILIĞI

SINAVINA KATILABİLME ŞARTLARI

Müfettiş yardımcılığı giriş sınavına katılabilmek için adayların aşağıdaki nitelikleri taşıması gerekir:

a) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde yazılı genel şartlan taşımak,

b) Askerliğini yapmış ya da erteletmiş olmak veya askerlikle ilgisi olmamak (erkek adaylar için),

c) Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak, sağlık durumu iklim değişikliklerine ve her çeşit yolculuk koşullarına elverişli bulunmak,

d) Üniversitelerin mühendislik (inşaat mühendisliği) fakültelerinden veya bunlara denkliği kabul edilmiş yurtiçi ve yurtdışındaki öğretim kurumlarından birini bitirmiş olmak,

e) 01/01/2010 tarihinde 30 yaşını doldurmamış olmak,

f) Bayındırlık ve iskan Bakanlığı müfettiş yardımcılığı giriş sınavına birden fazla katılmamış olmak,

g) ÖSYM tarafından (A grubu) kamu personeli seçme sınavında (KPSSP5) 80 ve üzeri puan almış olmak (Başvurulardan yüksek puan alan en fazla 180 kişiye aday belgesi verilecektir.), h) Süresi içinde başvurmuş ve iş başvuru formu ile istenilen diğer belge ve bilgileri Kurul Başkanlığına vermiş olmak.

2-BAŞVURU SIRASINDA İSTENECEK BELGELER

Müfettiş yardımcılığı giriş sınavına girmek isteyen adaylardan,

1) Başkanlığa hitaben yazılmış, hangi yabancı dilden sınava katılmak istenildiğini belirten ve ikametgah adresini ve var ise iş adresini de ihtiva eden dilekçe (iş başvuru formu),

2) Geçerlilik süresini doldurmamış (2009 ve 2010 yılı) Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonuç belgesinin aslı veya kurumca onaylı örneği,

3) Öz geçmiş (Aday tarafından kendi el yazısı ile yazılmış ve imzalanmış, anne ve babasının isimleri, meslekleri ve halen ne işle meşgul oldukları, adayın bitirdiği okulların adı, bulunduğu yer ve bitirme yılları, yüksek okulu bitirdikten sonra ne gibi işler yaptığı hakkındaki bilgileri ihtiva eden)

4) T.C. Kimlik Numarası beyanı (nüfus cüzdanın örneği veya fotokopisi),

5) Memurluğa girişe engel teşkil edecek sabıka kaydının olmadığına dair yazılı beyan.

6) Erkek adaylar için askerlik ile ilişiğin bulunulmadığına dair yazılı beyanı,

7) Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akıı hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü olmadığına, iklim değişikliklerine ve her çeşit yolculuk koşullarına elverişli olduğuna ilişkin yazılı beyanı,

8) Diploma veya mezuniyet belgesinin aslı veya kurumca onaylı örneği,

9) Sınav tarihinden en fazla altı ay önce çekilmiş (4) adet renkli vesikalık fotoğraf,

3-MÜFETTİŞ YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI KONULARI

1) İki grup olmak üzere, üniversitelerin inşaat mühendisliği bölümlerinde veya bunlara denkliği kabul edilmiş yurtiçi ve yurtdışındaki öğretim kurumlarında okutulan dersler,

2) Yabancı dil: ingilizce, Almanca ve Fransızca dillerinden biri,

Yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümden oluşan yarışma sınavının yazılı bölümünü kazananlar, tarihi daha sonra yazılı olarak bildirilecek olan sözlü sınava tabi tutulacaktır.

4-SINAV BAŞVURUSU

Sınava katılmak için başvurular, gerekli belgelerle birlikte şahsen ya da postayla 08/11/2010 Pazartesi günü mesai bitimine kadar Bayındırlık ve iskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığına (Necatibey Cad. No: 63 Kat 6 Demirtepe 06100 /ANKARA adresine) yapılır.

Posta ile başvuru durumunda, gerekli belgelerin 08/11/2010 Pazartesi günü mesai bitimine kadar başvuru yerine ulaşması gerekmektedir.

Bu süreden sonra yapılacak başvurular, postadaki gecikmeler ve eksik belgelerle yapılmış olduğu yahut gerçeğe aykırı beyanları içerdiği anlaşılan başvurular dikkate alınmaz.

5- YAZILI SINAV TARİHİ, YERİ VE GİRİŞ BELGESİ

İsteklilerin iş Başvuru Formunu ve diğer form örneklerini, Teftiş Kurulu Başkanlığından (Bayındırlık ve iskan Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı, Necatibey Cad. No: 63 Kat 6 Demirtepe 06100/ANKARA adresinden) şahsen ya da www.bayindirlik.gov.tr internet adresinden temin etmeleri mümkündür. Sınav hakkında, mesai saatleri içinde, (0312) 230 26 76 nolu telefondan bilgi alınabilir.

Yazılı Sınav, 28/11/2010 Pazar günü Ankara'da yapılacaktır. Adayların sınava gireceği gün, saat ve yer, aday belgesinde belirtilecektir.

Sınava katılmaya hak kazananların listesi en geç 11/11/2010 tarihine kadar Bakanlığımızın www.bayindirlik.gov.tr internet adresinde ilan edilecektir.

Sınava girilecek yer ve sınav saatlerini gösteren "Aday Belgesi", 12/11/2010 Cuma günü saat 15:30'a kadar Teftiş Kurulu Başkanlığınca elden verilecek, elden alınmayan belgeler adayların iş Başvuru Formunda belirttikleri haberleşme adresine postayla gönderilecektir.

Sınava girerken aday belgesinin gösterilmesi zorunludur. Aday belgesinin kendilerine ulaşmaması ya da kaybedilmesi durumunda adaylar kimliklerini ibraz ederek sınava girebilirler.

Sınavda, aday belgesi ile birlikte, kimlik tespitinde kullanılmak üzere, fotoğraflı ve onaylı bir kimlik belgesi (nüfus cüzdanı, ehliyet vb) bulundurulması gerekmektedir.

Adaylar istendiğinde bunları sınav görevlilerine ibraz etmekle yükümlüdürler.

Adaylar sınavda hesap makinesi kullanabileceklerdir.

6- SINAVIN ŞEKLİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ

Sınav, yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamalıdır. Her konu grubu için tam not 100'dür.

Yazılı sınavı başarmış sayılmak için, yabancı dil dışındaki her konu grubu için alınan notun 60'tan ve bu notlar ortalamasının 65'ten, yabancı dil notunun da 50 'den aşağı olmaması gerekir.

Yazılı sınavı kazananlar, daha sonra bildirilecek tarihte sözlü sınava çağırılacaklardır.

Sözlü sınav, yazılı sınav kapsamındaki konulardan yapılır. Bu sınavda ayrıca adayın bilgisi, zekası, kavrama, ifade ve temsil yeteneği, tutum ve davranışları gibi özellikleri de değerlendirilerek sözlü sınav notu belirlenir.

Adayın başarılı sayılması için, sözlü sınav notunun 65'ten aşağı olmaması şarttır.

Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavının sonucu, yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalaması alınarak saptanır.

Sınavda başarılı olanlardan, başarı sıralamasındaki önceliğe göre atama yapılacak kadro sayısı kadar aday, asıl aday olarak, varsa aynı sayıdaki aday kadar da yedek aday olarak belirlenir.

Adayların sıralanmasında sınav notunun eşitliği halinde; yabancı dil notu yüksek olan aday başarı sıralamasında öncelik kazanır.

2011 Gelir İdaresi Başkanlığı personel alımı iş başvurusu formu 2011

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI STAJYER GELİRLER KONTROLÖRLÜĞÜ GİRİŞ SINAVI DUYURUSU I- SINAVA İLİŞKİN BİLGİLER - Sınavı Açan Birim: Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı - Görev Yeri: Gelirler Kontrolörleri Başkanlığı - Atama Yapılacak Kadro Unvanı ve Sayısı: Stajyer Gelirler Kontrolörü, 70 kişi - KPSS Puan Türü ve Taban Puanı: KPSSP57 puan türünden 80 ve daha üzeri puan alanlar. - KPSS Puanının Geçerlilik Yılı: 27–28 Haziran 2009 ve 10-11 Temmuz 2010 tarihli Kamu Personeli Seçme Sınavları. II- SINAV TARİHLERİ VE YERİ - Giriş sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamalıdır. - Giriş sınavının yazılı bölümü 16–17 Ekim 2010 (Cumartesi ve Pazar Günleri) Ankara’da yapılacaktır. - Giriş sınavının yazılı bölümüne katılmaya hak kazanan adaylar ile yazılı sınavın yapılacağı adres ve sınav saatleri; e-Devlet portalı (www.turkiye.gov.tr), Maliye Bakanlığı (www.maliye.gov.tr), Gelir İdaresi Başkanlığı (www.gib.gov.tr) ve Gelirler Kontrolörleri Başkanlığı (www.gelkont.gov.tr) internet sayfalarında yazılı sınavdan en az 10 gün önce ilan edilecektir. - Sözlü sınav tarihi ve yeri, anılan internet sayfalarında ayrıca ilan edilecektir. III- SINAVA BAŞVURU ŞARTLARI - En az 4 yıllık lisans eğitimi veren; Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinden veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurtiçi veya yurtdışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak, ÖSYM tarafından 27–28 Haziran 2009 ve 10-11 Temmuz 2010 tarihlerinde yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavı KPSSP 57 puan türünden 80 ve daha üzeri puan almış olmak kaydıyla, başvuruda bulunanlardan en yüksek puanlı 500 kişi içerisinde bulunmak, (Yukarıda belirtilen 2 KPSS Sınavı birlikte değerlendirilecek olup, 500’üncü sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde bu adayların tümü sınava çağrılacaktır.) - 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48’inci maddesindeki nitelikleri haiz olmak, - Gelirler Kontrolörü olmak için gerekli karakter ve niteliklere sahip olmak (Bu husus Başkanlıkça Gelirler Kontrolörlerine yaptırılacak araştırma ve soruşturma ile saptanır), - Sınavın açıldığı yılın Ocak ayı başında (01.01.2010 tarihi itibariyle) otuz (30) yaşını doldurmamış olmak, - Daha önce Stajyer Gelirler Kontrolörlüğü sınavına katılmamış veya en fazla bir kez katılmış olmak, - Erkek adaylar için askerliğini yapmış, muaf veya erteletmiş olmak, - Süresi içinde usulüne uygun olarak sınav giriş başvurusunda bulunmuş olmak - Sağlık durumu açısından Türkiye’nin her yerinde görev ve yolculuk yapmaya elverişli olmak, - Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü sınava alınmaz. şartları aranır. IV- SINAV BAŞVURUSU VE ŞEKLİ - Başvurular, 06.09.2010 tarihinde başlayıp 27.09.2010 tarihinde sona erecektir. - Başvurular, “Stj. Gelirler Kontrolörlüğü Giriş Sınavı Başvuru Formu” (bundan sonra “Başvuru Formu” olarak anılacaktır) ile yapılacaktır. - Başvuru Formu, elektronik ortamda ya da şahsen veya posta yoluyla Başkanlığa iletilebilir. - Elektronik ortamda başvuru: - Adaylar, Gelirler Kontrolörleri Başkanlığı internet sitesindeki (www.gelkont.gov.tr) Başvuru Formunu doldurup elektronik ortamda gönderebilirler. Başvuru Formunun doldurulması ve iletilmesine ilişkin açıklamalar internet sayfasında yer almaktadır. - Başvuruyu elektronik ortamda yapanların, Başvuru Formunun imzalı bir örneğini, en geç yazılı sınav saatinden önce Gelirler Kontrolörleri Başkanlığına veya sınav yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde başvuruları geçersiz sayılarak sınava alınmayacaklardır. - Şahsen veya posta yoluyla başvuru: - Başvuru Formu, www.gelkont.gov.tr, adresinden indirilmek suretiyle veya Gelirler Kontrolörleri Başkanlığı, İstanbul Grubu veya İzmir Grubundan temin edilebilir. (Merkez ve Grup adresleri “Diğer Hususlar” kısmında belirtilmiştir.) - Başvuru Formu usulünce doldurulduktan sonra “Gelirler Kontrolörleri Başkanlığı, Maliye Bakanlığı, Gelir İdaresi Başkanlığı Dikmen Cad. Yeni Hizmet Binası Kat: 8 06100 Dikmen/ANKARA” adresine şahsen veya posta yoluyla süresi içerisinde teslim edilecektir. - Elektronik ortamda veya postada meydana gelebilecek gecikmelerden dolayı, 27.09.2010 tarihinden sonra Başkanlığa ulaşan başvurular dikkate alınmayacaktır. V- SINAV KONULARI - EKONOMİ: Mikro Ekonomi, Makro Ekonomi, Uluslararası Ekonomi, Milli Gelir, Para, Banka ve Kredi, İşletme Ekonomisi, - MALİYE: Maliye Teorisi, Maliye Politikası, Türk Vergi Sistemi ve Vergi Hukuku, Kamu Maliyesi, Bütçe, - HUKUK: Anayasa Hukuku, İdare Hukuku (Genel Hükümler ve İdari Yargı), Medeni Hukuk (Aile Hukuku hariç), Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku (Genel Hükümler, Şirketler ve Kıymetli Evrak), Ceza Hukuku (Genel Hükümler), - MUHASEBE: Genel Muhasebe, Şirketler Muhasebesi, Mali Tablolar Analizi ve Teknikleri. VI- DEĞERLENDİRME - Meslek Giriş Sınavında tam not, yazılı sınav konularında ayrı ayrı, sözlü sınavda tek olmak üzere 100’dür. Yazılı sınavı başarmış sayılmak için sınav konularının her birinden alınan notların 50’den, notlar ortalamasının da 65’den aşağı olmaması gerekir. - Sözlü sınavda, yazılı sınav konuları yanında, adayların genel kültür, zeka, ifade ve kavrayış yetenekleri ile tavır ve hareketleri de göz önünde bulundurulur. - Sözlü sınavı başarmış olmak için bu sınavda alınan notun 65’den aşağı olmaması gerekir. - Meslek Giriş Sınavı notu, yazılı sınav notları ortalaması ile sözlü sınav notu toplamının ikiye bölünmesi sonucu bulunur. VII- SINAV SONUÇLARININ DUYURULMASI VE İTİRAZ - Giriş sınavının yazılı ve sözlü bölümlerini kazanan adayların listesi Maliye Bakanlığı www.maliye.gov.tr, Gelir İdaresi Başkanlığı www.gib.gov.tr ve Gelirler Kontrolörleri Başkanlığı www.gelkont.gov.tr internet sitelerinde ilan edilecektir. - Gerekçeleri belirtilmek kaydıyla, sınav sonucuna yazılı olarak Gelirler Kontrolörleri Başkanlığına itiraz edilebilir. VIII- DİĞER HUSUSLAR - Sınavda kimlik tespitini sağlamak için nüfus cüzdanını veya sürücü belgesini aday üzerinde bulunduracaktır. - Gelirler Kontrolörlüğü mesleği hakkında ayrıntılı bilgi www.gelkont.gov.tr adresinden temin edilebilir. - Sınavla ilgili olarak Gelirler Kontrolörleri Başkanlığı 0312 415 38 95 – 415 38 96 no’lu telefonlarından bilgi temin edilebilir. - Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenler hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur. - Başvuru Formunda gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenler, sınavı kazanmış olsalar bile, sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa dahi bu atamalar iptal edilir ve bunlar hiçbir hak talep edemezler. ADRES BİLGİLERİ: - Başkanlık: Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı Gelirler Kontrolörleri Başkanlığı Dikmen Cad. Yeni Hizmet Binası Kat: 8 06100 Dikmen/ANKARA - Ankara Grubu: Mithatpaşa Cad. No:15 ANKARA - İstanbul Grubu: Büyükdere Cad. No: 189 4.

2011 Tıbbı Sekreter Atamaları Taban Puanları 2010 Kpss

2010 tıbbi sekreter atamaları taban puanları mayıs 2010,2011

2010 tıbbi sekreter alımı için olumlu geçti diyebiliriz.Binlerce tıbbi sekreter göreve başladı.Ancak hastanelerdeki açığa ve mezun olan öğrenci sayısına bakacak olursak kesinlikle bu rakamlar bizi yanıltmış olur!

Geçen yıl 2 yıl üniversite okuyan arkadaslarımızı ÖSYM 75,76 puanlara kadar atamasını yaptı.Tabi şehirlere göre puanlar oldukça değişti.Ancak önlisans mezunu olup 80 ve üzeri puan alan arkadaslarımız bu konuda oldukça rahattılar çünkü çoğu bir kamu kurumuna yerleşti.

Lise mezunu arkadaslarımız için bu durum biraz daha değişik ve üzüntü verici.Nedeni ise puanların 80 lerde seyretmesi.2011 alımlarında da bunun değişeceğini pek sanmıyorum.Kısacası lise mezunu olup da 80 puanların altında kalanlar malesef yerleşemeyebilir.Tabi bu sadece geçen yıllara göre yapılan bir tahmin herkese başarılar.

KAYNAK:MEMURTURK.NET

2011 Önlisans Mezunlarına 4 Yıllık Diploma Şartları Neler

YÖK’ün hazırladığı Hayat Boyu Öğrenme Projesi kapsamında, 2 yıllık yüksekokul mezunları, hazırlayacakları projelerle lisans diploması alabilecek. Belirlenen krediye ulaşan 2 yıllık okul mezunlarına, 4 yıllık fakülte diploması verilecek. Yaklaşık 650 bin kişiyi kapsayan projeden, özellikle meslek teknik yüksekokulu mezunları ile sağlık meslek yüksekokulu mezunları yararlanacak.

HÜRRİYET

2011 Önlisans mezunu ösym memur yerleştirmeleri,atamaları Hakkında Bilgi

Evet lise mezunu arkadaslarım için gerçekten tam bir komedi oldu bir ÖSYM yerleştirmesi.Özellikle düz lise mezunu arkadaslarım için biraz daha trajediye donecek.Çünkü eger gelen haberlere göre 529 lise mezunu alınacaksa,ve bunun çogunu meslek lisesi mezunlarına çıkacak olursak,sanırım düz lise mezunu olarak Türkiye'de ilk yüzlere girmek lazım ki atanabilmek için!

ÖNLİSANS MEZUNLARIDA PEK FARKLI DEĞİL

24 ocakta başlayacak olan tercihlerde ise önlisans mezunlarıda hayal kırıklığına uğrayacaklar.Yüzbinlerce önlisans mezunu aday devlette kendine yer bulabilmek için birbiri ile yarıştı.Ancak sonuç lise mezunlarında oldugu gibi önlisanslar da HÜSRAN..1,698 tane personel alınacak bu yerleştirmelerde!Evet yanlış okumuyorsunuz 1700 bile değil.Şimdi ne yapacak önlisans mezunları?Türkiye'de ilk 2000 bine girmiş sevinirken,bu sayılarla sanırım bir pazar günü soguk duş almış olacak.

Yinede umudunuzu kaybetmemenizi öneririm.Devlet ÖSYM yerleştirmelerini iyice kısmaya basladı.Bunun için siz de ÖSYM'ye güvenmeyin,açıktan atamalara mutlaka müracaat edin.Mesela adalet bakanlığının son alımlarına.

Başarılar diliyorum.

EGEHAN YILMAZ

MEMURTURK.NET

2011 Özürlü Personel Alımı İş Başvuru Formu

2011 Özürlü Personel Alımı İş Başvuru Formu

2011 Özürlü memur,2011personel alımı, 2011-iş başvurusu

Üniversiteleri Destekleme Projesi (ÜNİDES) ile yüksek öğretim kurumlarına ek kaynak için düzenleme yapıldı.Buna göre; Maliye Bakanlığı 38 bin 192 özürlüye devlette iş kapılarını açtı..

2011 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Tasarısının TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda görüşülmesi sırasında yapılan bir değişiklik ile kamuda ilk defa işe alınacak özürlülerle ilgili istisnai düzenlemeye gidildi. 1 Ocak 2011 tarihinde yürürlüğe girecek söz konusu düzenleme ile kamudaki özürlü istihdamı, kadro sınırlamasının dışında bırakıldı.
Bu şekilde Kanun gereğince dolu kadro sayılarının yüzde 3′ü oranında özürlü çalıştırmak zorunda bulunan, ancak bu yükümlülüklerini kadro sınırlaması ve diğer nedenlerle yerine getiremeyen kamu kurum ve kuruluşları, 2011 yılı içerisinde özürlü kontenjanlarının tamamını doldurabilecek.

Konuyla ilgili bilgi veren bir üst düzey Maliye yetkilisi, doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yetenekleri bakımından özel durumuna göre tüm vücut fonksiyon kaybı oranı yüzde 40 ve üzerinde olan kişilerin “özürlü” addedildiğine dikkati çekerek, AA’ya şu değerlendirmeyi yaptı:
“Kamu kuruluşları, dolu kadrolarının yüzde 3′ü oranında özürlü personel çalıştırmak durumunda. Ancak, Bütçe Kanunlarıyla belli sayıda açıktan atama izni verilen, emeklilik, ölüm, istifa veya nakil sonucu ayrılanların da yüzde 25′i oranında yeni memur alımında bulunabilen kamu kuruluşları, bu sınırlamalar ve diğer nedenlerle özürlü personel almaya pek sıcak bakmıyordu. Sonuçta 48 bin 549 adet kadroya karşılık, kamuda özürlü statüsünde sadece 10 bin 357 kişi istihdam ediliyor.
Özürlü vatandaşlarımızın mağduriyetini gidermek iç in ilk defa bir istisna getirdik. 2010′da özürlü istihdamı, kamuya tahsis edilen kadroların dışında değerlendirilecek. Bu çerçevede kamu kurum ve kuruluşları, 2010 başından itibaren boş kadroları kadar özürlü personel alabilecek. Bu kadrolarının tümü nü doldurabilecek.”
Halen kamuda 38 bin 192 özürlü kadrosu boş bulunuyor.
Yeni düzenleme kapsamında en fazla özürlü memur alabilecek kuruluş da Milli Eğitim Bakanlığı olarak belirleniyor. Halen 16 bin 256 özürlü personel alım hakkı bulunan Milli Eğitim Bakanlığını, 8 bin 51 boş kadro ile Sağlık Bakanlığı, 6 bin 229 boş kadro ile Emniyet Genel Müdürlüğü, bin 1813 baş kadro ile Adalet Bakanlığı, bin 636 kadro ile de Diyanet İşleri Başkanlığı izliyor.
Kamuda özürlü memur alımı yapılacak boş kadrolar şöyle:

KAMU KURULUŞLARI AÇIK OLAN ÖZÜRLÜ MEMUR KADROSU

Adalet Bakanlığı 1.813
İçişleri Bakanlığı 619
Milli Eğitim Bakanlığı 16.256
Sağlık Bakanlığı 8.051
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı 780
Diyanet İşleri Başkanlığı 1.638
Gelir İdaresi Başkanlığı 628
Emniyet Genel Müdürlüğü 6.229
Orman Genel Müdürlüğü 229
Diğer Kurumlar 1.949
Toplam 38.192

Bu arada bir başka yeni düzenleme ile de KÖYDES’ten sonra Üniversitelere Destek Projesi de (ÜNİDES) uygulamaya konuluyor.
Bu projenin ilk adımı olarak Maliye Bakanlığı, yeni yıl bütç esinden öğretim elemanı açığının kapatılması ve üniversitelerin fiziki mekan sorunlarının çözülmesi için 250 milyon lira ek para verecek.

2010 Engelli Memur Alımı

Aynı şekilde yeni kurulan 28 üniversiteye de toplam 250 milyon lira ek kaynak aktarılacak.
Maliye Bakanlığı verilerine göre, ülkemizde 2007 yılında Karaman’da “Karamanoğlu Mehmet Bey”, Ağrı’da “Ağrı Dağı”, Kilis’te “Kilis 7 Aralık”, Çankırı’da “Çankırı Karatekin”, Artvin’de “Artvin Çoruh”, Bitlis’te “Bitlis Eren”, Osmaniye’de “Osmaniye Korkut Ata”, Muş’ta “Muş Alpaslan”, Mardin’de de “Mardin Artuklu” Üniversiteleri kuruldu. Yeni kurulan bu 17 üniversiteye akademik, idari ve döner sermaye alanlarında yaklaşık 30 bin kadro ihdas edildi.
2008 yılında ise 9 devlet üniversitesi ile 2 vakıf üniversitesinin kurulmasına ilişkin kanun tasarıları Meclis’te kabul edildi. Böylece İstanbul’da 2 vakıf üniversitesi ile Ardahan, Bartın, gunceliz.net Bayburt, Gümüşhane, Iğdır, Şırnak, Tunceli ve Yalova Üniversitelerine onay verildi. Bu 9 ile üniversite kurulması ile halen 85 olan üniversite sayısı 94′e çıkacak.

MEB, özürlü memur alımı sınavı soru ve cevapları 2010 indir

MEB, özürlü memur alımı sınavı soru ve cevapları 2010 indir

Millî Eğitim Bakanlığı, 4 Temmuz 2010 Tarihli Personel Genel Müdürlüğü Özürlü Personel Sınavı Soru ve Cevapları.

Soru ve cevaplar için tıklayınız...

2011 Özürlü memur sınavı tarihleri Ne Zaman

2011 Özürlü memur sınavı tarihleri Ne Zaman
2011 Özürlü memur,2011 özürlü sınavı tarihleri ,2011 özürlüler memur alımı Ne Zaman

Sınav ücreti ne kadardır, para nereye yatırılacaktır?

Sınav ücreti kılavuzun 6.2 maddesinde düzenlenmiştir. Buna göre sınava girmek isteyen adayların 110 TL ödemesi gerekecektir. Sınava girecek adaylar 110 -TL (Yüzon TL. KDV Dahil) sınav ücretiniProgramı” aracılığıyla yatıracaktır. 26/04/2010–20/05/2010 tarihleri arasında Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesinin T.C. Ziraat Bankası Beşevler Ankara Şubesi, Türkiye Vakıflar Bankası Ankara Merkez Şubesi veya Türkiye Halk Bankası Küçükesat Şubesinin herhangi birine “Kurumsal Tahsilât

Özürlü raporundaki oran yüzde kaç olmalıdır?

Özürlü memur alım sınavlarına katılabilmek için "tüm vücut fonksiyon kaybı oranının yüzde kırk ve üzerinde" olması gerekmektedir. Sadece bir organdaki yüzde 40 oranı özürlü sınavı için yeterli değildir. Sağlık kurulu raporundaki "tüm vücut fonksiyon kaybı" bölümüne dikkat edilmelidir.

Öğretmen olmak isteyen özürlülerin raporunda hangi bölüme dikkat edilmelidir?

MEB'in yaptığı açıklamaya göre sağlık kurumlarından alınan raporun “Çalıştırılamayacağı İş Alanları" bölümünde “çalışabilir/çalışamaz” ifadesi yer alıdır. Bu bölümde "çalışabilir" ifadesi yer almayanlar raporlarını yenilemelidir.

Kimler başvurabilecek?

Öğretmenliğe, öğretmen olarak atanma niteliğine haiz olanlar; memur kadrolarına önlisans ve lisans mezunları; hizmetli kadrolarına ise lise mezunları başvurabilecektir.

İşlemler internetten yapılacak

Sınav başvuruları 26/04/2010-21/05/2010 tarihleri arası saat 17:00 ‘ye kadar internetten elektronik ortamda yapabilecektir. İlgili form belirtilen tarihlerde http://www.meb.gov.tr adresinden yayımlanacaktır. Her aday bu formda, sınava girmek istediği ili işaretleyecek; 5 tercih yapacak ve 6. tercih olarak “Tercihlerim Dışında Atanmayı Kabul ediyorum” seçeneğini işaretleyecektir. Daha sonra sınava girmek için
tercih ettiği İl Millî Eğitim Müdürlüğüne ibraz etmek suretiyle sınav başvurusunu onaylatacaktır.

Raporun sürekli/ süreli olması durumu

Adayın sağlık kurulu raporunda raporun geçerlilik süresi bölümünde “Sürekli” veya “Süreli” ifadesi yer almaktadır.

“Sürekli” olanlardan yeni bir rapor istenmeyecektir. Ancak ; sürekli raporu bulunan adaylardan sağlık kurulu raporunda eksik bölümler bulunanlar ile Öğretmen unvanı için başvurudaİş Alanları” bölümünde Çalışabilir/Çalışamaz ifadesi yer almayanlardan yeni sağlık kurulu raporu istenecektir. bulunacakların; Sağlık Kurulu raporunun“Çalıştırılamayacağı

“Süreli” olanların ise geçerlilik süresina bakılacak, süresi bitmiş olanlardan yeni rapor istenecektir.

Sınav konuları nelerdir?

Sınavda, 50 adet çoktan seçmeli (4 seçenekli) soru sorulacaktır. Sorular Ortaöğretim mezunları için Millî Eğitim Bakanlığı müfredat programındaki kitaplar; Yüksek öğrenim mezunları için ise Yüksek öğretim kurumlarında okutulan ders kitapları esas alınarak Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanacaktır.

SINAV KONULARI--- SORU SAYISI
Atatürk İlkeleri ve Türk İnkılap Tarihi-- 10
Temel Yurttaşlık Bilgisi-- 5
Türkiye Coğrafyası-- 5
Türkçe-- 10
Matematik ---10
Görevin Özelliğine Göre Mesleki Bilgiler--- 10
TOPLAM 50