30 Aralık 2010 Perşembe

2011 TTnet Zamlı tarifeler paket ve fiyat düzenlemeleri ile yeni paketler

2011 TTnet Zamlı tarifeler paket ve fiyat düzenlemeleri ile yeni paketler


yeni bireysel aboneler için aylık kota ve hızları hakkında detaylı bilgi için tıklayın

Kurtlar Vadisi Pusu Ali mematinin cenazesinde çalan Türkü (memati söylüyor)

Kurtlar Vadisi Pusu Ali mematinin cenazesinde çalan Türkü (memati söylüyor)
dizide çalan şarkıyı henüz bulamadım.dizideki türküyü Mematinin söylediği kesin

Kurtlar Vadisi Uyan Mamoş Uyan Şarkısı İndir

pencereden bir taş geldi Kurtlar Vadisi Uyan Mamoş Uyan Şarkısı İndir


kurtlar vadisinde ali mematinin cenazesinde çalan mematinin söylediği uyan mamoş uyan türküsü henüz yayınlanmadı.yarın buraya ekleyecegim.şimdilik hanımın çiftliği dizisinde çalan bu videoyu izleyin

Mp4 indirmek için tıkla

Atatürkü Anlatan Şarkılar Atatürk ü anlatan Şarkı Sözleri

Atatürkü Anlatan Şarkılar Atatürk ü anlatan Şarkı Sözleri

Sana Hasret Sana Vurgun Gönlümüz
Neredesin Mavi Gözlüm Nerde
Bu Gemi Bu Karadeniz
Sarı Saçlım Mavi Gözlüm
Nerde Nerde Nerdesin Dost

Kurban Olam Yürüdüğün Yollara
Kara Peçe Yakışmıyor Kullara
Uyan Bak Bizim Hallara
Sarı Saçlım Mavi Gözlüm
Nerde Nerde Nerdesin Dost

Bulutlar Terinden, Dağlar Kokundan
Sarhoştur Sevdiğim Mahsuni Bundan
Bir Daha Gel,meteoman Gel Samsundan
Sarı Saçlım Mavi Gözlüm
Nerde Nerde Nerdesin Dost

2011 Ygs Matematik Ders Konuları

YGS Matematik Konuları

1 SAYILAR
1.a Sayı Kümeleri – Asal Sayılar – Pozitif Bölenler, Tek – Çift Sayılar, Ardışık Sayılar
1.b Çözümleme – Taban Aritmetiği
1.c Doğal ve Tam Sayılarda Dört İşlem – Bölünebilme Kuralları – Bölme Özdeşliği
1.ç OBEB – OKEK
1.d Rasyonel Sayılar
1.e Ondalık Sayılar
1.f Mutlak Değer – Mutlak Değerli Denklemler
1.g Gerçel Sayılar – Faktöriyel

2 ÜSLÜ VE KÖKLÜ SAYILAR
2.a Üslü Sayılar
2.b Köklü Sayılar

3 ORAN VE ORANTI
3.a Orantı Problemleri
3.b Doğru ve Ters Orantı, Aritmetik – Geometrik ve Harmonik Ortalama

4 1. DERECEDEN DENKLEMLER VE PROBLEMLER
4.a Denklem Çözme
4.b Denklem Kurma
4.c Yaş Problemleri
4.ç Yüzde ve Faiz Problemleri
4.d Karışım Problemleri
4.e Ortak İş Yapma Problemleri
4.f Hareket Problemleri
4.g Grafik Problemleri

5 MANTIK
5.a Önermeler
5.b Bileşik ve Açılı Önermeler

6 KÜMELER
6.a Küme – Alt Küme – Kümelerle İşlemler
6.b Küme Problemleri

7 BAĞINTI VE FONKSİYON
7.a Sıralı İkili – Kartezyen Çarpım – Bağıntı
7.b Fonksiyonlar – Fonksiyonlarda İşlemler
7.c Bileşke ve Ters Fonksiyon
7.d Fonksiyon Grafikleri

8 İŞLEM VE MODÜLER ARİTMETİK
8.a İşlem
8.b Modüler Aritmetik

2011 Türkçe Dersi Ygs Konuları Nelerdir

YGS Türkçe Konuları

1 SÖZÜN VE SÖZCÜĞÜN ANLAMI
1.a Sözün ve Sözcüğün Anlamı

2 CÜMLENİN ANLAMI
2.a Cümlenin Anlamı

3 PARAGRAF
3.a Paragraf
3.b Anlatım Bilgileri

4 AD SOYLU SÖZCÜKLER
4.a Ad
4.b Sıfat
4.c Adıl ( Zamir )
4.d Belirteç ( Zarf )
4.e İlgeç – Bağlaç – Ünlem
4.f Ad Soylu Sözcükler KARMA

5 EYLEMLER
5.a Eylemde Kip – Kişi – Zaman
5.b Bileşik Zamanlı Eylemler, Ekeylem
5.c Eylemin Yapısı
5.d Eylemsiler
5.e Eylemler KARMA

6 SÖZCÜĞÜN YAPISI
6.a Kökler – Ekler
6.b Basit – Bileşik – Türemiş Sözcükler
6.c Söz Yapısı KARMA

7 CÜMLENİN ÖĞELERİ
7.a Cümleyi Öğeleri

8 EYLEM ÇATISI
8.a Eylem Çatısı

9 CÜMLE ÇEŞİTLERİ
9.a Cümle Çeşitleri

10 ANLATIM BOZUKLUĞU
10.a Anlam Bozukluğu

11 SESBİLGİSİ – YAZIM
11.a Sesbilgisi
11.b Yazım
11.c Sesbilgisi – Yazım

12 NOKTALAMA
12.a Noktalama

2011 YGS Tarih Konuları Ygs Sınavı İçin tarih Dersleri Hangileri

YGS konuları 2011, YGS türkçe konuları, ygs matematik konuları 2011, ygs tarih konuları 2011, ygs kimya konuları 2011, ygs biyoloji konuları 2011


YGS Tarih Konuları

1 GENEL TARİH
1.a Tarih Bilimi ve Uygarlığın Doğuşu
1.b İlk Uygarlıklar
1.c İlk Türk Devletleri
1.d İslam Tarihi ve Uygarlığı
1.e Türk İslam Devletleri
1.f Türkiye (Anadolu) Tarihi

2 OSMANLI TARİHİ
2.a Beylikten Devlete (1300 – 1453)
2.b Dünya Gücü: Osmanlı Devleti (1453 – 1600)
2.c Arayış Yılları (XVII. yüzyıl)
2.d Diplomasi ve Değişim (XVIII. yüzyıl)
2.e En Uzun Yüzyıl (1800 – 1922)

3 TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNKILAP TARİHİ
3.a Mondros Ateşkes Antlaşması ve Sonrasındaki Gelişmeler
3.b Mustafa Kemal’in Çalışmaları ve Amasya Genelgesi
3.c Erzurum ve Sivas Kongreleri
3.ç Amasya Görüşmesi, Son Osmanlı Mebusan Meclisi’nin Toplanması
3.d Misak – ı Milli ve İstanbul’un İşgali
3.e I. Dönem TBMM, TBMM’ye Karşı Ayaklanmalar, Sevr Antlaşması
3.f Kurtuluş Savaşı Muharebeleri
3.g Lozan Antlaşması
3.ğ Cumhuriyetin İlanı, Halifeliğin Kaldırılması
3.h Çok Partili Siyasal Sisteme Geçiş Denemeleri
3.ı Atatürk Devrimleri
3.i Atatürkçü Düşünce Sistemi ve İlkeler
3.j Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası

7. Sınıf SBS 2011 Tarihi 2011 7. Sınıf SBS Sınavı Ne Zaman

7. Sınıf SBS 2011 Tarihi
2011 7. Sınıf SBS Sınavı Ne Zaman 2011
2011 7. Sınıf SBS İptal mi?

Bilindiği üzere daha önce 7. sınıf SBS iptal edilmişti fakat daha sonra mahkeme kararını bozarak 7. Sınıf SBS’nin yapılmasına karar vermişti.

2011 7. Sınıf SBS’nin 5 Haziran 2011 tarihinde yapılacak olan 2011 7. Sınıf SBS Sonuçları açıklandıktan sonra burada duyurulacaktır

Devlet Parasız Yatılılık Sınav Sonuçları

2011 DPY Sınav Sonuçları 2011
2011 Devlet Parasız Yatılılık Sınav Sonuçları 2011
Devlet Parasız Yatılılık 2011 DPY Sınav Sonuçları 2011

2011 Devlet Parasız Yatılılık Sınavı (DPY) Sonuçları için tıklayınız

sonuçları açıklandıktan sonra link açılacaktır

2011 Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı Ne Zaman 2011

2011 Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı Ne Zaman 2011

2011 Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı Tarihlerini görmek için tıklayın

Açıköğretim 2011 AÖF Harçları Ne Kadar 2011

Açıköğretim 2011 Harç Ücretleri Ne Kadar
2011 AÖF Harç Ücretleri 2011
Açıköğretim 2011 AÖF Harçları Ne Kadar 2011

Bakanlar Kurulunca, üniversitelerde eğitim gören öğrencilerin 2010-2011 eğitim-öğretim yılında ödemesi gereken katkı paylarını belirledi.

Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayınlanan ve 31 Temmuz 2010 tarihinden itibaren geçerli olan karara göre, yükseköğretim kurumlarında öğretim gören öğrencilerden okudukları bölümlere göre birinci öğretimde 71 TL ile 591 TL; ikinci öğretimde ise 770-4 bin 268 TL arasında katkı payı alınacak.

Bakanlar Kurulu Kararına göre üniversitelerdeki lisans programlarının 2010-2011 akademik yılı katkı payı miktarları şöyle:

''Tıp fakülteleri 591 TL, diş hekimliği ve eczacılık fakülteleri 494 TL, veteriner fakülteleri 386 TL, tıbbi biyolojik bilimler ve fizik tedavi ve rehabilitasyon programları ile teknik eğitim fakülteleri 281 TL, İTÜ İşletme Fakültesi 402 TL, mühendislik, mimarlık, mühendislik-mimarlık, inşaat, makine, maden, elektrik-elektronik, kimya metalürji, mühendislik ve teknik, uçak ve uzay bilimleri, ziraat ve orman fakülteleri, mimarlık ve tasarım ile mühendislik ve doğa bilimleri fakülteleri 387 TL, gemi inşaat ve deniz bilimleri, deniz bilimleri, su ürünleri, denizcilik, tekstil teknik ve tasarım, sanat ve tasarım, güzel sanatlar fakülteleri 316 TL, fen, fen-edebiyat (fen programı), dil ve tarih-coğrafya, ilahiyat, eğitim, mesleki eğitim, sağlık eğitim, sağlık bilimleri, endüstriyel sanat eğitim, ticaret turizm eğitimi, eğitim bilimleri, edebiyat, fen- edebiyat (edebiyat ve sosyoloji programı) iletişim bilimleri ve iletişim fakülteleri ile insani bilimler ve edebiyat fakültesi 284 TL, hukuk, iktisat, işletme, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler 313 TL, Açıköğretim Fakültesi 71 TL.''

YÜKSEKOKULLAR

Yüksekokul öğrencileri de harç ücretlerini zamsız ödeyecek.

Katkı payları devlet konservatuvarlarında 589, sivil havacılık yüksekokullarında 470, mesleki teknoloji, tütün eksperliği, ev ekonomisi 227 TL, bankacılık ve sigorta, uygulamalı bilimler, ilahiyat meslek, sağlık, endüstriyel sanatlar, takı teknolojisi ve tasarımı, beden eğitimi ve spor, spor bilimleri teknolojisi, fizik tedavi ve rehabilitasyon, hemşirelik, ulaştırma, engelliler entegre , tapu kadastro, sağlık hizmetleri, turizm ve otelcilik işletme ve turizm işletme ve otelcilik, sivil havacılık, sosyal bilimler, teknik bilimler, su ürünleri, denizcilik, deniz işletmeciliği ve yönetimi, adalet yüksekokulları ile ormancılık ve uzaktan eğitim meslek yüksekokulunda 190 TL olarak alınacak.

Lisansüstü öğrenim yapan öğrenciler de 258 TL ödeyecek.

İKİNCİ ÖĞRETİM

Üniversitelerde ikinci öğretim ücretleri de şöyle:

Veteriner fakültesi ile tıbbi biyolojik bilimler programı, fizik tedavi ve rehabilitasyon programı 2 bin 134 TL, gemi inşaat ve deniz bilimleri, deniz bilimleri, su ürünleri, denizcilik, sanat ve tasarım, güzel sanatlar, tekstil teknik ve tasarım ile gemi inşaatı ve denizcilik fakülteleri 1924 TL, mühendislik, mimarlık, mühendislik-mimarlık, mühendislik ve teknik, mimarlık ve tasarım, inşaat, makine, maden, elektrik-elektronik, kimya metalurji, uçak ve uzay bilimleri, ziraat, orman fakülteleri 1529, fen, fen-edebiyat (fen programı) 1281 TL, hukuk, iktisat, işletme, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri 1155; teknik eğitim fakültesi 1147 TL, Dil Tarih ve Coğrafya, eğitim, mesleki eğitim, sağlık bilimleri, sağlık eğitim, endüstriyel sanat eğitim, ticaret turizm eğitim, turizm, insani bilimler ve edebiyat, eğitim bilimleri edebiyat fakülteleri 1027 TL, fen- edebiyat (edebiyat ve sosyoloji programı) iletişim bilimleri ve iletişim fakülteleri 962 TL.

İkinci öğretimde yüksekokullarda ise öğrenim ücretleri 770 TL ile 4 bin 268 TL arasında değişiyor. İkinci öğretimde devlet konservatuvarı ve sivil havacılık yüksekokulu öğrencileri 4 bin 268 TL, meslek yüksekokulları, tapu kadastro meslek yüksek okulu, sağlık hizmetleri meslek yüksek okulu, turizm ve otelcilik işleri, sivil havacılık meslek yüksek okulu, adalet meslek yüksek okulu, uzaktan eğitim meslek yüksek okulu, su ürünleri meslek yüksek okulu öğrencileri 770 TL ödeyecek.

ÖDEME

Öğrenci katkı payını süresi içinde ödemeyen öğrencilerin kayıtları yapılamayacak ve yenilenmeyecek. Ancak yükseköğrenim kurumları, verilen süre içinde kaydını yaptırmayan öğrencilere ek süre verebilecek.

Öğrenci katkı payı iki eşit taksitte ödenecek. YURTKUR'a katkı kredisi için başvuran adayların katkı payları YURTKUR tarafından ödenecek. Ancak ikinci öğretim ücreti için YURTKUR tarafından kredi verilmiyor.

Katkı kredisi almak için müracaat ettiğini belgeleyen ve 2010-2011 eğitim öğretim yılında yükseköğretim kurumlarına ilk defa kayıt yaptıran öğrencilerden, kayıt sırasında birinci taksit katkı payı alınmayacak.

Kurumca yapılan değerlendirme sonucunda katkı kredisi almaya hak kazanamayan öğrenciler, katkı paylarının tamamını ikinci taksitle birlikte ödeyecek.

Öğrenim ücretlerinin birinci taksitini ödemeyenlerin kayıtları yapılmayacak ve yenilenmeyecek.

2011 AÖF Harçları Ne Zaman Yatırılacak AÖF 2011 Açıköğretim Harçları 2011

Açıköğretim 2011 Harçları Ne Zaman Yatacak
2011 AÖF Harçları Ne Zaman Yatırılacak 2011
AÖF 2011 Açıköğretim Harçları 2011

2010-2011 öğretim yılı planlanan Öss sonucuna göre yeni kayıt için internet başvuru ve kayıt tarihleri aşağıda verilmiştir.

İnternet Başvuru Tarihi 20 Eylül 2010 – 15 Ekim 2010
AÖF Bürosundan Kayıt Tarihi 20 Eylül 2010 – 12 Ekim 2010
AÖF Bürosundan Mazeretli Kayıt Tarihi 13 – 14 – 15 Ekim 2010

2010-2011 öğretim yılı planlanan Dikey Geçiş için internet başvuru ve kayıt tarihleri aşağıda verilmiştir.
İnternet Başvuru Tarihi 25 Ekim 2010 – 26 Kasım 2010
AÖF Bürosundan Kayıt Tarihi 25 Ekim 2010 – 23 Kasım 2010
AÖF Bürosundan Mazeretli Kayıt Tarihi 24 – 25 – 26 Kasım 2010

2011 Açıköğretim Kayıt Yenileme

2011 Açıköğretim Kayıt Yenileme
Açıköğretim Kayıt Yenileme 2011
2011 AÖF Kayıt Yenileme 2011

BAHAR DÖNEMİ

* 07-11 Şubat 2011 Kayıt Yenileme (Eczane Hizmetleri Kimya Teknolojisi Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Tıbbi Laboratuar Teknikleri Tıbbi ve Aromatik Bitkiler İlahiyat Ön Lisans Programları)

YAZ DÖNEMİ

* 09-13 Mayıs 2011 Kayıt Yenileme (Eczane Hizmetleri Kimya Teknolojisi Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Tıbbi Laboratuar Teknikleri Tıbbi ve Aromatik Bitkiler İlahiyat Ön Lisans Programları)”

Açıköğretim Lisesi Sınavı Tarihleri 2011 Açıköğretim Lisesi Sınavları

Açıköğretim Lisesi Sınavı Tarihleri 2011
Açıköğretim Lisesi 2011 Sınav Tarihleri
2011 Açıköğretim Lisesi Sınavları 2011

2011 Açık Öğretim Lisesi Sınav tarihleri duyurulmuştur. Sınava girecek olan adaylara öncelikle başarılar dileriz.

2011 yılı açıköğretim lisesi sınav tarihleri:

2011 Açık Öğretim Lisesi 1.Dönem Sınav Tarihleri : 15 Ocak ve 16 Ocak 2011
2011 Açık Öğretim Lisesi 2.Dönem Sınav Tarihleri : 7 Mayıs ve 8 Mayıs 2011
2011 Açık Öğretim Lisesi 3.Dönem Sınav Tarihleri :23 Temmuz ve 24 Temmuz 2011

2011 Ehliyet Sınav Takvimi - 2011 MTSK Ehliyet Sınav Takvimi 2011

2011 Ehliyet Sınav Takvimi 2011 Yılı

MTSK Ehliyet Sınav Takvimi 2011
2011 MTSK Ehliyet Sınav Takvimi 2011
2011 Ehliyet Sınavı Tarihleri 2011

MTSK 2011 Ehliyet Sınavı Tarihleri belli oldu...

1. MTSK sınavı 12 Şubat 2011 ehliyet sınavı Motorlu Taşıt Sürücü Adayları Sınavı 2011/MTSAS-1

2. MTSK sınavı 16 Nisan 2011 ehliyet sınavı Motorlu Taşıt Sürücü Adayları Sınavı 2011/MTSAS-2

3. MTSK sınavı 02 Temmuz 2011 ehliyet sınavı Motorlu Taşıt Sürücü Adayları Sınavı 2011/MTSAS-3

4. MTSK sınavı 20 Ağustos 2011 ehliyet sınavı Motorlu Taşıt Sürücü Adayları Sınavı 2011/MTSAS-4

5. MTSK sınavı 22 Ekim 2011 ehliyet sınavı Motorlu Taşıt Sürücü Adayları Sınavı 2011/MTSAS-5

6. MTSK sınavı 10 Aralık 2011 ehliyet sınavı Motorlu Taşıt Sürücü Adayları Sınavı 2011/MTSAS-6

iletişim sorunları ve çözüm yolları Yazısı

iletişim sorunları ve çözüm yolları

BİREYLERİN İLETİŞİM SORUNLARI VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
YRD. DOÇ. DR. ERDOĞAN BOZKURT*
“Tüm yaşam bir iletişim - etkileşim olayıdır.”
Özcan KÖKNEL
İletişim bireyin birtakım semboller kullanarak karşısındakini etkileme süreci olarak tanımlanabilir (1). Ailede okulda ve iş yaşamındaki iletişim sorunlarına ülkemizde son yıllarda yapılan araştırmalarda sıkça karşılaşılmaktadır. Baymur ve Yeşilyaprak’ın yaptıkları araştırmalarda lise ve üniversite öğrencilerinin iletişim yeterlikleriyle ilgili sorunların fazla olduğu görülmektedir. Bu sorunlardan bazıları; topluluk içinde konuşamamak karşı cinsle arkadaşlık etmekten çekinmek ana-baba ile sorunlarını tartışamamak... gibi. Voltanda yaptığı gözlemler sonucunda lise öğrencilerinde aynı sorunların bulunduğunu belirtmektedir (2 3).
Mooney’in üniversite öğrencileri üzerindeki çalışmasında öğrencilerin çok problemli olduğu alanlardan az problemli olduğu alana doğru şöyle bir sıralama yapılmıştır (4): Birinci sırada üniversite ile ilgili problemler ikinci sırada başkaları ile iletişim kurmaya ait sorunlar üçüncü sırada gelecekle ilgili sorunlar yer almıştır.
Çulha ve Dereli’ninyaptığı araştırmada iletişim sorunlarının ülkemizde artma eğilimi gösterdiği vurgulanmaktadır. İletişim sorunları olarak; duygu ve düşüncelerini açıkça söyleyememek rahat konuşamamak yaş ve sosyal statü olarak daha büyüklerle rahat konuşamamak bir arkadaş grubuna girememek karşıt cinsle arkadaş olamamak belirtilmektedir(5).
İletişim Becerisi Yetersizliğinin Bazı Nedenleri
Çeşitli toplumlarda olduğu gibi Türk toplumunda da iletişim becerileri yetersiz bireyler bulunmaktadır. İnsanların bir grubu aşırı derecede çekingen bir kısmı ise fazlaca saldırgandır. Çekingenlik ve saldırganlık özelliklerinin tam ortasında ise sağlıklı iletişimi anlatan atılganlık iletişim özelliği bulunmaktadır.Atılganlık kişilik özelliği ise “başkalarını küçük görmeden onların haklarını yadsımadan kişinin kendi haklarını koruyabilme yolu olarak geliştirilen bir çeşit bireyler arası ilişkiler biçimi” olarak tanımlanır (6). Ülkemizde iletişim yetersizliğinin ya da atılganlık düzeyinin düşüklüğü ile ilgili çeşitli araştırmalar yapılmıştır.
Oskay (1981) ve Köknel’in (1986) çalışmalarında; çocuk eğitiminde ailenin ve çevrenin çocuğun yaşına ve gelişim çağına uygun olmayan beklentilerinin olması ailenin bu beklentilerinin gerçekleşmesi için aşırı baskı ve dayağa varan ceza ve şiddet yöntemlerine sıklıkla başvurması yetişkinler arasındaki iletişim bozukluğunun temel nedenlerinden birisi olarak açıklanmaktadır(7 8).
Toplumumuzdaki iletişim sorunlarından bir bölümü de kuşak çatışması ve kuşaklar arası anlayış farkının büyük boyutlara ulaşmasından kaynaklanmaktadır. Ülkemizdeki genç kuşak düşüncelerine saygı duyulmasını düşüncelerini anlatma tartışma fırsatının kendilerine tanınmasını toplumun kültür faaliyetlerine katılabilmeyi sorunlarıyla ilgilenmeyi toplumdan soyutlanmamayı kendi toplumuna yabancılaşmamayı ve sorunlarına sahip çıkmayı istemektedirler (9).
Köknel(1986) kuşak çatışmasının temel nedenini genç ve yetişkin kuşak arasındaki karşılıklı olarak gönderilen iletilerin çözülüp anlaşılamamasından yani iletişim kopukluğundan kaynaklandığını vurgulamaktadır. Köknel ailenin ve çevrenin gençle kurup sürdürdüğü iletişimde ve verilen iletilerde çelişmelerin olduğunu ortaya koyarak bunu şöyle açıklamaktadır. Aile bu yandan gence “büyüdüğünü” “kendi başına karar vermesinin sorumluluk yüklenmesinin gerekli olduğunu” anlatır öte yandan“aklın ermez” “sen daha çocuksun” denilerek tüm davranışları kısıtlanır. Bu çelişkiler gence de yansımakta ve onda da çelişkiler oluşturmaktadır.Genç istediği zaman kendini “koca adam” olarak görmekte bütün sorunlarını çözecek güçte olduğunu sanmaktadır.İstemediği durumlarda “ben daha çocuğum” aklım ermez düşüncesinden hareketle sorumluluktan kaçmaktadır (10).
Kasatura’ya (1991) göre; iki insanın birbirini anlamasını engelleyen en önemli etkenlerden biri de savunucu iletişimdir.Bu süreç bireyin benlik bilincini koruma ihtiyacından çıkmıştır.Bireyin kendini savunma özelliği arttıkça iletişimdeki verimin düştüğünü savunma azaldıkça iletinin anlamına ve yapısına daha çok dikkat edildiği gözlenmiştir.
Birbirinden çekinen ve aralarında olumsuz bir değerlendirme bulunan bireylerin etkili iletişim kurabilmeleri için öncelikle güven ortamının oluşturulmasının gerekli olduğu ifade edilmiştir. Çevresindeki insanlarla başarılı iletişim kuran yetişkinlerin kişilik özelliği incelendiğinde kendilerine güven duyan duygusal ve düşünsel yönden olgunlaşmış kişiler olduğu gözlenmiştir. Bu kişilerin bebekliklerinden itibaren güven ve sevgi dolu bir ortamda yaşadıkları görülmüştür. Ayrıca başarılı bir iletişimde duygudaşlık saydamlık ve etkin dinleme özelliklerinin bulunması gerektiği söylenmektedir. Duygudaşlık (empati) karşısındaki insanın duygularını anlama yeteneği; Saydamlık bir insanın rol yapmaması içi ile dışının bir olması; etkin dinleme ise karşısındaki bireyin söylediklerini de çözerek onun dünyasına girilebildiğini ve anlaşıldığının karşıya iletilmesini anlatır(11).
Tuncer (1979) ana-baba tutumlarıyla aile yapılarının çocuğun kişilik özellikleri geliştirmelerine etkisini incelediği çalışmasında farklı kültürel ögelerin egemen olduğu farklı toplumlarda aile yapıları ve benimsenmiş eğitim yöntemlerindeki farklılıkların toplumdan topluma değişen özgün kişilik çizgilerinin ortaya çıktığını açıklamaktadır.
Ülkemizin de içinde bulunduğu Doğulu ülkelerde girişken olmayan geleneklere bağlı kararsız ve aile bağları güçlü sınırlı davranışları etkin olan bireyler yetişirken; Amerika ve Batılı ülkelerde özgürlüğüne düşkün para ve başarıya önem veren gelenek ve soyluluğa bağlı olmayan davranışlarını belli kurallara göre düzenlemeyen aile bağları zayıf bireylerin toplumda genellikle çoğunlukta olduğu belirtilmektedir (12).
Geleneksel Türk eğitiminde; ailede çocuğun korunduğunu gözetildiğini girişkenlik ve merakın desteklenmediğini çocuğun içinden geçenleri açıkça söylemesinin engellendiği vurgulanarak; okul ortamında çocuğun sıkı bir denetime sokulduğu öğretmenin otoritesini benimseyen kurallara uyan çocukların ödüllendirildiği çok sayıdaki araştırmaların ortak bulgularıdır(13). Tuncer ülkemizdeki çocuk yetiştirme yöntemindeki önemli sorunun bireyler arası ilişkileri bozmadan aile bağlarını gevşetmeden; bağımsız kararlı ve girişken bireyler yetiştirmek olduğunu belirtmektedir.
İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi
Daha sonra yapılacak olan davranışın önceden denenmesi ya da prova edilmesi yöntemini geliştiren Friedman Wolpe Lazarus Liberman Baker Fiedler ve Beach (1966 1978) gibi araştırmacılar atılganlık eğitimi yöntemini geliştirmişlerdir. Bu yöntem danışanın o davranışı kaygılanmadan yapabilmesini uygulama sırasında kendine güveninin artacağını danışanın durumunun kötüye gitmeyeceğini öğrenmesini sağlar.Bu tür atılganlıkeğitimiyle çok çekingen ve saldırgan davranışları yüzünden bireyler arası iletişim sorunları bulunan kişilere yardım edilebileceği söylenmiştir (14).
Morgan ve Leung (1979) kendilerini yetersiz olarak kabul eden fiziksel özürlü üniversite öğrencileri üzerinde atılganlık eğitiminin etkilerini incelemişlerdir.18-40 yaşları arasında 9 bayan 5 erkek olmak üzere 14 denek üzerinde çalışılmıştır. Deneysel araştırmada ön-test son-test kontrol grup modelinden yararlanılmıştır.
Atılganlık eğitimi gören ve görmeyen denekler karşılaştırıldığında sosyal etkileşim becerileri benlik ve benlik saygısı düzeyi ile kendilerini yetersiz olarak kabul eden atılganlık eğitimi verilen bireylerin sayıca arttığı denencelerin analizinden anlaşılmıştır. Çalışmada fiziksel özürlü üniversite öğrencilerinin yeteneksizliğinin kabulünün gelişiminde atılganlık eğitiminin etkili olabileceğini ortaya koymuştur (15).
Voltan (1980) üniversite öğrencilerinin atılganlık kişilik özelliği düzeyinin yükseltilip yükseltilemeyeceğini incelemek amacıyla deneysel bir çalışma yapmıştır. Atılganlık kişilik özelliğini bireyin kaygı dışındaki olumlu ve olumsuz duygularını birey ya da bireylere en etkili şekilde iletebilme karşısındaki kişinin hakkına saygı göstererek kendi hakkını koruyabilme nitelikleri olarak tanımlanmıştır(16). Bu nedenle atılgan bireyin kurduğu iletişimin sonucunda daha sağlıklı bir uyum içerisinde olacağı söylenebilir.
Voltan sosyo-ekonomik düzeyi düşük ailelerden ve kırsal kesimden gelen 17-19 yaşları arasındaki gönüllü 60 öğrenci üzerinde atılganlık eğitimi programı uygulamıştır. Atılganlık eğitimi sonunda deney grubundaki öğrencilerin Rathus Atılganlık Envanterinden aldıkları puanların ortalaması kontrol grubundan anlamlı düzeyde yüksek çıkmıştır(17).
Akkök (1996) ilköğretim öğrencilerinin ev ortamından çıkıp okul ortamına girdiklerinde onlardan yeni davranış biçimleri geliştirmeleri beklenildiğini belirterek bunun sonunda çocukların; kendilerine güvenleri olan kendilerini düzgün ve güzel ifade edebilen ve kişiler arası ilişkilerde başarılı bireyler olarak gelişmelerinin sağlanabileceğini açıklamıştır. İlköğretim öğrencilerine kazandırılacak beceriler aşağıdaki gibi gruplanmıştır. İlk kazandırılacak beceriler; dinleme konuşmayı başlatma konuşmayı sürdürme soru sorma teşekkür etme kendini tanıtma başkalarını tanıtma iltifat etme yardım isteme bir gruba katılma yönerge verme yönergelere uyma özür dileme ve ikna etmedir. Grupla bir iş yürütme becerileri arasında başkalarının görüşlerini anlamaya çalışma; duygulara yönelik beceriler grubunda ise kendi duygularını anlama duygularını ifade etme başkalarının duygularını anlama karşı tarafın kızgınlığı ile başa çıkma sevgiyi-iyi duyguları-ifade etme korku ile başa çıkma ve kendini ödüllendirme iletişim yeterlikleri arasında sayılabilir. Saldırgan davranışlar ile başa çıkmaya yönelik beceriler; arasında ise izin isteme paylaşma başkalarına yardım etme uzlaşma kızgınlığı kontrol etme hakkını koruma ve savunma alay etmeyle başa çıkma kavgadan uzak durma yer almıştır.Stres durumlarıyla başa çıkmayla ilgili beceriler arasında ise; başarısız olunan bir durumla başa çıkma grup baskısıyla başa çıkma utanılan bir durumla başa çıkma yanlız bırakılma ile başa çıkma sayılabilir (18).
Görüldüğü gibi ilköğretim öğrencilerine kazandırılacak becerilerin büyük bölümünü iletişim becerileri oluşturmaktadır. Ayrıca bu çalışmada her becerinin nasıl kazandırılacağı ile ilgili çok sayıda etkinlik bulunmaktadır.
Baltaş ve Baltaş(1997) daha iyi insan ilişkileri ve daha iyi iletişim kurabilmek için bedenin iyi kullanılmasının yanında bireyin“duygusal olgunluğa” ulaşmasının gereğini açıklamaktadırlar. Duygusal olgunluk bireyin kendi duygularını anlaması ve yaşam düzeyini yükseltebilecek yönde düzenlemesi başkalarının duyguları için empati göstermesi biçiminde tanımlanmıştır. Coleman; duygusal olgunluk kavramı yerine kendinin farkında olma (self awareness) ve ertelenmiş haz (delayed gratification) kavramlarını kullanmıştır. Bu iki kavramın oluşturduğu beceriye bireyin sahip oluş derecesine göre hayattaki başarısının artacağı belirtilerek; bu özelliğe “duygusal akıl” adı verilmiştir. Daha sonra bu kavram “duygusal zekâ” olarak ifade edilmiştir. Bu kavram bireyin kendi duygularının farkında olması biçiminde tanımlanmıştır(19).
Sorias (1986) toplumsal ruh sağlığının hedefi olarak bireyin temel ihtiyaçlarını karşılayan ve yaşamını sürdürmesini sağlayan sosyal ilişkilerin güçlendirilmesini belirtmektedir. Ruh sağlığı üzerinde son yıllarda yapılan çalışmaların girişkenlik(atılganlık) düzeyinin yüksekliğinin ruh sağlığını korumaya yarayan destek sistemi olarak görev yaptığı stres durumlarında fiziksel ve ruhsal çözüntüyü azaltabileceği ifade edilmiştir.
Sorias; Brady EislerMiller ve Person’dan da yararlanarak bireyler arası doyum verici iletişim biçimi olan anlatımcılık (expresiveness) ile atılganlığı içine alan sosyal becerinin yararlarını bireyin olumsuz ya da olumlu duygularını ilişki içinde olduğu birey ya da bireylere anlatabilmesini kendi haklarını savunabilmesini kendisine ters gelen istekleri geri çevirebilmesini gerektiğinde başkalarından yardım isteyebilmesinin kolaylaştırılması şeklinde özetlemiştir.
Davranış modifikasyonu ilkelerine dayanan sosyal beceri ya da girişkenlik eğitiminin psikiyatrik bozukluğu olmayan bireylerin diğer insanlarla ilişkilerinin daha doyum verici olmasını sağlamak karşılarına çıkan fırsatları en iyi şekilde değerlendirmek depresyon mental gerilik şizofreni ve kişilik bozuklukları tedavisinde yararlı olabilecek bir yöntem olarak gösterilmiştir (20).
Tartışma ve Yorum
Geleneksel tarım kültüründen modern sanayi toplumunun kültürüne geçişin sancılarının yaşandığı ülkemizde yeterli iletişim becerilerine sahip bireylerin yetiştirilmesi toplum ve birey açısından istenen ve beklenen bir olgudur.
Toplumumuzun sahip olduğu geleneksel kültürel ögeler otoriter ana-baba tutumu baskıcı çocuk yetiştirme yöntemleri hızlı sosyal ve kültürel değişme gibi nedenlerin bireyler arası iletişimde çeşitli sorunlar çıkardığı söylenebilir. Bu sorunlar ise bireyin uyumunu olumsuz yönde etkilemektedir. Geleneksel Türk eğitiminde; ailede çocuğun korunduğunu gözetildiğini girişkenlik ve merakın desteklenmediğini çocuğun içinden geçenleri açıkça söylemesinin engellendiği vurgulanarak; okul ortamında çocuğun sıkı bir denetime sokulduğu öğretmenin otoritesini benimseyen kurallara uyan çocukların ödüllendirildiği çeşitli araştırmaların ortak bulgularıdır. Ayrıca iletişim sorunları olan bireylere yardım edebilmek için psikologlar değişik terapi teknikleri geliştirmişlerdir.

2010 - 2011 Kpss Ortaögretim ve Önlisans Tercih Tarihleri Nezaman

2010 Kpss Ortaögretim ve Önlisans Tercih Tarihleri Nezaman

henüz açıklanmadı

2010 kpss ortaögretim Puanıy hangi bölümler tercih edilebilir

2010 kpss ortaögretim Puanıy hangi bölümler tercih edilebilir

2006 kpss'ye girenler hatırlayacaktır özellikle tercih yapan adaylar büyük hayal kırıklıklarına ugramıslardır.Özellikle lise mezunu düzeyindeki arkadaslarımız 90 puanlarla hizmetli kadrolarına dahi yerleşememişlerdir.Bu yazımız da zaten lise mezunu adaylarımıza yönelik.Kpss sınavına yaklasık 1,4 milyon lise mezunu katıldı.Bunların neredeyse 1 milyona yakını düz lise mezunu ve elinde hiçbir işi olmayan gencecik arkadaslarımız.Ancak üzülerek söylemek istiyorum ki bu bir milyon adaydan inanılmaz komik rakamlarda atamalar olacaktır.Özellikle Ösym'nin yaptıracagı tercihlerde yine bir çok aday hüsrana ugrayacaktır.Aslında 2006 kpss'ye giren memur adayları ne demek istedigimi anlayacaktır.



Şimdi gelin bu yıl ki lise düzeyi puan değerlendirmelerine bakalım;

-Bu yıl 3,4 puanlık bir düşüş yasandıgı kesin.

-örn,2006 kpss'de 86 alan bir aday ile 2008 kpss'de 83 alan bir adayın basarı sırası hemen hemen aynı.Sıraları 55 binlerde.

-Özellkle düz lise mezunları için söyluyorum,2006'da ösym'nin yaptıgı tüm atamalarda ilk 10 bine giremeyen düz lise mezunları,kesinlikle atanamamıstır.

-2006 kpss de 90 puan ve altı alan hiçbir düz lise mezunu Ösym'nin yaptırdıgı tercihler sonucunda yerleşememiştir.

-Bu yıl puanların biraz gerilemesi 88,89 larında Ösym'tercihlerinde atanabilme ihtimalini ortaya koymaktadır.Ancak bu kesinlikle atabileceği anlamına gelmemektedir.

-Adaylar tercih yaparken kadro sayısına dikkat edip,mutlaka sıralarına bakmalarını öneririm.İlk 10 bindeki adayların (düz lise) şanslarının biraz yüksek oldugunu söyleyebiliriz.

-10 bine giremeyen adayların sansları yok mudur?Elbette vardır.Mutlaka güzel bir tercih yapmalı ve ösym'ye göndermeleri gerekmektedir

-Bu arada ilk 10 bine giren tüm adayların atanacaktır demek de tamamen yanlıs olur.Hatta yanlıs tercih yapan bir çok aday yerleşemeyecektir.

-Diğer lise mezunları(meslek liseleri) için ise biraz daha rahat konusabiliriz.Çünkü özellikle sağlık alanlı çıkıslılar (hemşire-ebe-radyoloji) 75 hatta daha altı puanlar ile atanabileceklerdir.



Not:alıntıdır.

Yılbaşı Kutlamalarına Noel'e Hindiye Hayır

Yine Bir Yıl Başı Geldi Dayandı. Sokaklarda Çılgınca Eğlenen Sabahlara Kadar içki İçerek Evinde Hindisiyle Yılbaşını Kutlayan Noel Babanın Çocuklarına Sitetmimiz Bu Yıl Başında da Devam Ediyor. Düsturumuz Bellidir. noel babanın çocukları değil DEDE KORKUT' un torunlarıyız meteoman

2010 Yılında En iyi Çıkış Yapan Oyuncu Anket Seçimi Sonucu

2010 Yılında En iyi Çıkış Yapan Oyuncu Anket Seçimi Sonucu
ÇIKIŞ YAPAN OYUNCU (KADIN-ERKEK)
Aras Bulut İynemli / Öyle Bir Geçer Zaman Ki 10336 39,69
Sinem Kobal / Küçük Sırlar 3550 13,63
Aslıhan Gürbüz / Yahşi Cazibe 3230 12,4
Merve Boloğur / Küçük Sırlar 2532 9,72
Hande Katiboğlu / Yahşi Cazibe 2067 7,94
Rıza Kocaoğlu / Ezel 1379 5,3
Serenay Sarıkaya / Lale Devri 804 3,09
Pınar Öğün / Türkan 783 3,01
Wilma Elles / Öyle Bir Geçer Zaman Ki 741 2,85
Esra Dermancıoğlu / Fatmagül’ün Suçu Ne? 617 2,37

2010 Yılı Yılın Şarkısı Anket Sonucu

Yılın ŞARKISI
Koparılan Çiçekler / Sertab Erener 5553 23,67
Durma Yağmur Durma / Gripin 4053 17,28
Sadem / Soner Sarıkabadayı 3522 15,01
Araf / Mor ve Ötesi 3368 14,36
Sen Eşittir Ben / Toygar Işıklı 2895 12,34
Yalnız / Şebnem Ferah 1918 8,18
Aşk Geri Gelir / Aylin Aslım 873 3,72
Serseri Mayın / Athena 548 2,34
Söyle Ruhum / TNK 419 1,79
Yollar / Mirkelam-Kargo 310 1,32

2010 Yılının En iyi Albümü Anketi Seçim Sonucu

Yılın ALBÜMÜ
Adımı Kalbine Yaz / Tarkan 10103 43,37
Rengarenk / Sertab Erener 2735 11,74
Sadem / Soner Sarıkabadayı 2502 10,74
Kırık Kalpler Durağı / Candan Erçetin 2260 9,7
Benim Adım Orman / Şebnem Ferah 2070 8,89
Zirve / Demet Akalın 1515 6,5
Pis/ Athena 842 3,61
Hande’ye Neler Oluyor? / Hande Yener 668 2,87
Yalan Dünya / Müslüm Gürses 392 1,68
Takım Oyunu / Multitap 210 0,9

2010 Yılının En iyi Dizisi Anketi Sonucu

2010 Yılının En iyi Dizisi Anketi Sonucu

Yılın Dizisi (Yerli)
Öyle Bir Geçer Zaman Ki 11383 47,25
Yahşi Cazibe 3631 15,07
Fatmagül’ün Suçu Ne? 2462 10,22
Behzat Ç. Bir Ankara Polisiyesi 2168 9
Yerden Yüksek 1070 4,44
Çocuklar Duymasın 953 3,96
Aşk ve Ceza 847 3,52
Türk Malı 816 3,39
Doktorlar 451 1,87
Karadağlar 309 1,28

2010 Yılının En iyi Türk Filmi En cok İzlenen Filmi Anketi Sonucu

2010 Yılının En iyi Türk Filmi En cok İzlenen Filmi Anketi Sonucu

Yılın filmi (Yerli)

New York’ta Beş Minare 7234 30,39
Av Mevsimi 5426 22,79
Eyyvahh Eyvah 4996 20,99
Veda 1947 8,18
Yahşi Batı 1790 7,52
Bal 839 3,52
Prensesin Uykusu 610 2,56
Vay Arkadaş-Manik, Tik, Dildo 343 1,44
Çakal 311 1,31
Çoğunluk 311 1,31
meteoman

2010 Yılının En iyi Erkeği Anket Sonucu Anket Seçimi

2010 Yılının En iyi Erkeği Anket Sonucu Anket Seçimi

Yılın ERKEĞi (Yerli)
Kıvanç Tatlıtuğ 6486 27,06
Kenan İmirzalıoğlu 5739 23,94
Cem Yılmaz 3304 13,78
Emre Aydın 2796 11,66
Engin Altan Düzyatan 2581 10,77
Erkan Petekkaya 1484 6,19
Kenan Doğulu 518 2,16
Serdar Ortaç 436 1,82
Sinan Akçıl 350 1,46
İsmail Hacıoğlu 277 1,16
meteoman

2010 Yılının En iyi Kadın Oyuncusu Anket Sonuçları

2010 Yılının En iyi Kadın Oyuncusu Anket Sonuçları

Yılın kadını (Yerli)

Beren Saat 13149* 54,08**
Tuba Büyüküstün 5629 23,15
Ajda Pekkan 1706 7,02
Cansu Dere 1322 5,44
Hadise 765 3,15
Hülya Avşar 545 2,24
Bergüzar Korel 495 2,04
Tülin Şahin 306 1,26
Ece Sükan 239 0,98
Deniz Akkaya 157 0,65
meteoman

Yaprak Dökümü Final Şarkısı Yoruldum Dinle Video Klip İzle

Yaprak Dökümü Fİnali Vedalaşma Sahnesi İzle

Yaprak Dökümü 29 Aralık Fİnal Bölümü Full İZle Tekparça İzle

Yaprak Dökümü 29 Aralık Fİnal Bölümü Full İZle Tekparça İzle

Yaprak DÖkümü 174.bölüm Fİnal Sahnesi Son Kısım İzle Fİnal İzle

Yaprak DÖkümü 174.bölüm Fİnal Sahnesi Son Kısım İzle Fİnal İzle

Yaprak DÖkümü Ali Rıza Bey in Ölüm Sahnesi İzle ( Yoruldummm )

Yaprak DÖkümü Ali Rıza Bey in Ölüm Sahnesi İzle ( Yoruldummm )

29 Aralık 2010 Dizi Reytingleri Yaprak Dökümü Final İzlenme Reytingleri Nedir

29 Aralık 2010 Dizi Reytingleri Yaprak Dökümü Final İzlenme Reytingleri Nedir


TARIH 29/12/2010
HEDEF KITLE TOTAL
S NO PROGRAM ADI KANAL BASLANGIC SURE (R) AMR % SHR %
1 YAPRAK DOKUMU KAND 20:59:31 1:39:29 22,84% 52,01%
2 YAPRAK DOKUMU (OZET) KAND 20:00:16 0:49:04 12,70% 29,36%
3 SPOR GUNDEMI KAND 19:56:18 0:03:58 6,92% 17,56%
4 M.ALI BIRAND''LA KANAL D ANA HABER KAND 19:06:31 0:42:23 6,47% 17,19%
5 COCUKLAR DUYMASIN ATV 20:35:14 1:34:58 6,38% 14,17%
6 DENIZ YILDIZI. FOX 19:22:14 0:43:48 6,09% 15,51%
7 UNUTULMAZ ATV 22:58:07 1:36:00 5,68% 20,93%
8 SICAK GELISME KAND 18:44:51 0:21:40 5,66% 16,22%
9 ARKA SOKAKLAR (TKR) KAND 16:30:25 1:32:51 5,59% 20,08%
10 COCUKLAR DUYMASIN (OZET) ATV 20:03:19 0:22:24 5,44% 13,07%


TARIH 29/12/2010
HEDEF KITLE A/B
S NO PROGRAM ADI KANAL BASLANGIC SURE (R) AMR % SHR %
1 YAPRAK DOKUMU KAND 20:59:31 1:39:29 23,62% 57,79%
2 YAPRAK DOKUMU (OZET) KAND 20:00:16 0:49:04 12,62% 34,12%
3 SPOR GUNDEMI KAND 19:56:18 0:03:58 7,39% 22,83%
4 UGUR DUNDAR''LA STAR HABER STAR 19:35:29 0:19:32 6,18% 19,70%
5 M.ALI BIRAND''LA KANAL D ANA HABER KAND 19:06:31 0:42:23 6,06% 20,04%
6 COCUKLAR DUYMASIN (OZET) ATV 20:03:19 0:22:24 6,03% 17,31%
7 COCUKLAR DUYMASIN ATV 20:35:14 1:34:58 5,92% 14,49%
8 ESRA EROL''DA EVLEN BENIMLE (TANISMA) ATV 17:09:06 1:11:17 4,88% 22,09%
9 GUNUN OLAYI STAR 18:44:55 0:50:34 4,67% 16,20%
10 YEDI KOCALI HURMUZ (T.S) STAR 20:11:25 1:47:35 4,59% 11,57%
11 UNUTULMAZ ATV 22:58:07 1:36:00 4,39% 15,59%
12 ATV ANA HABER BULTENI ATV 19:15:22 0:31:45 4,27% 14,01%