7 Ekim 2010 Perşembe

süngerlerde boşaltım sistemi - böceklerde boşaltım sistemi - solucanlarda boşaltım sistemiOmurgasız Hayvanlarda Boşaltım

Omurgasız Hayvanlarda Boşaltım - süngerlerde boşaltım sistemi - böceklerde boşaltım sistemi - solucanlarda boşaltım sistemi
Sünger ve sölenterlerde boşaltım vücut yüzeyinden difüzyonla olur
• Yassı solucanlardan planaryada boşaltım organı alev hücreleridir(protonefridyum)Alev hücresi içerisinde titrek siller bulunan boşluk vardırAlev hücrelerindeki sillerin hareketi ile hücreye gire su boşaltım kanallarına itilir ve boşaltım deliğinden dışarı atılırAlev hücrelerinin esas görevi vücudun su dengesini sağlamaktırNH3 ve CO2 in bir kısmı vücut yüzeyinden difüzyonla atılır
• Toprak solucanındaki boşaltım organı nefridyumdurVücudun her halkasında bir çift bulunurNefridyumun vücut içine bakan ucunda kirpikli huni bulunurKirpikli huniden ayrılan kanal vücut boşluğunda çok sayıda kıvrımlar yaparak bir sonraki halkadan dışarı açılır yani nefridyumlar arasında bir bağlantı yokturKanalların üzerleri kılcal damarlarla çevrilidirKılcal damarlarda glikoz gibi yararlı maddeler ve suyun bir kısmı geri emilerek idrar oluşturulur ve bu boşaltım artığı dışarı atılır
• Böceklerde boşaltım organı malpighi tüpleridirBu tüplerin kapalı olan serbest uçları organlar arasındaki boşluklara uzanırDiğer uçları ise sindirim kanalının son kısmına bağlanırBu organlar vücut boşluğundaki kanda bulunan boşaltım maddelerini difüzyon ve aktif taşıma ile alır Ve kasların kasılması ile bağırsağı boşaltırFazla su bağırsaktan geri emilirBöcekler azotlu artıkları ürik asit kristalleri şeklinde atarak fazla su kaybını önler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazıya Yorum yapın ( Anonim veya Ad Url yi Seçin)