1 Mart 2011 Salı

Monofilament Koruma Tülleri


Meyve ve sebzelere "tül" koruma
Adana’da faaliyet gösteren, Türkiye’nin önde gelen dokunmuş ve örülmüş plastik ambalaj üreticisi firmanın, sebze ve meyvelerde oluşabilecek güneş yanığı, rüzgar, dolu, yağmur ve kuşların zararlarını önlemek amacıyla ürettiği "UV katkılı Monofilament Koruma Tülleri", Türkiye’nin elma bahçelerinden Yunanistan’ın kıraç arazilerindeki zeytine, İspanya’daki şaraplık üzüm bağlarına kadar dünya çiftçisinin hizmetine "Türk" markasıyla giriyor.

Hava şartlarında oluşabilecek olumsuzluklar nedeniyle ürünlerinin çiçeklenme döneminden hasadına kadar geçen her evresinde adeta korkulu rüya gören çiftçilerin "tülden sigorta" diye de adlandırdıkları koruma tülleri, Türkiye’yi döviz kaybından kurtarmasının yanı sıra ihracatla da döviz girdisi sağlıyor.

Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesinde, 155 bin metrekarelik alanda kurulu 5 fabrikada ürettiği geri dönüşme uygun çevreci ürünleriyle dikkati çeken Abdioğulları A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi Salih Sütçü, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Teknik Tarım Örtüsü" grubunda Türkiye’de ilk kez ürettikleri tül korumaların "Dolu Net", "Kuş Net" ve "Güneş Net" markalarıyla firmaları adına tescilli olduğunu söyledi.

Sütcü, meyve ve sebze bahçelerinde, ürünlerin çiçek ve meyve döneminde zarar görmesine neden olan, en büyük risk faktörlerinin güneş yanığı, rüzgar, dolu, yağmur ve kuşların vereceği zararlar olduğuna dikkati çekerek, bunları önlemek amacıyla bahçelerin üzerine gerilerek kullanılan, yüksek UV katkılı Monofilament Koruma Tüllerinin ürünlerin sigortası olduğunu belirtti.

Uzun yıllar kullanılabilen ve geri dönüşüme uygun koruma tüllerinin Türk çiftçisini, bu ürünleri yüksek fiyatlardan satın almaktan kurtarmanın yanı sıra başta Avrupa olmak üzere Ortadoğu ve Afrika ülkelerine de yapılan ihracatla ülkeye döviz girdisi sağladıklarını ifade eden Sütcü, şunları kaydetti; "Türkiye’nin elma bahçelerinden Yunanistan’ın kıraç arazilerindeki zeytine, İspanya’daki şaraplık üzüm bağlarına kadar dünya çiftçisinin hizmetine "Türk" markasıyla giriyor. Bugüne kadar Avrupa normlarına uygun, kapalı tarıma örnek teşkil edecek, yaklaşık 20 milyon metrekarelik teknik tarım örtüsü olan Monofilamanet Dolu Net satışı gerçekleştirdik.

Beklenin üzerinde gerçekleşen satışlarımız nedeniyle mevcut kapasitemizi iki katına çıkardık. Büyük önem verdiğimiz AR-GE çalışmalarımızda sadece ticari amaç gütmüyor, çiftçinin sağlıklı ve kaliteli ürünler yetiştirerek dünya pazarlarında markalaşmasına katkı sağlamak istiyoruz." Sütcü, daha önce, yurtdışından yüksek fiyatlarla sınırlı miktarda sadece büyük çiftçiler tarafından ithal edilebilen bu ürünleri artık her çiftçinin kullanabildiği gibi yeni istihdam ve iş alanları da yarattıklarını bildirdi.

Tarımsal ve endüstriyel ürünlerin korunmasında ve ambalajlanmasında son teknoloji ürünü makinelerle ve tecrübeli 675 kişilik ekiple üretimlerini sürdürdüklerini ifade eden Sütcü, koruma tüllerini, ülkede ve tüm dünyada sebze ve meyve üreticilerinin hizmetine sunmaktan, Türk markasını tanıtmaktan mutluluk duyduklarını kaydetti.

-ÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ-

Ürünün ana amacının bahçe üzerine gerilerek ürün ya da ürünlerin dış etkilerden en az etkilenecek şekilde muhafazasını sağlamak olduğuna dikkati çeken Sütcü, "Bu ürünümüz de bir ilkeye hizmet ediyor. Çünkü bu ürün, çiftçiyi her yıl bahçesine yaptırmak zorunda olduğu sigorta poliçe ödemelerinden de kurtarmış oluyor" dedi.

Salih Sütcü, üstün koruma özelliğine sahip ürünün, çiçek döneminde dolu ve iri yağmur tanelerinin vereceği zarardan, meyvenin olgunlaşma sürecindeki güneşin olumsuz yakıcı etkisinden ayrıca kuş, zararlı böcek saldırılarından koruduğunu, ürün içerisindeki UV katkısı sayesinde uzun yıllar kullanılabildiğini belirtti.

Sütcü, talebe bağlı olarak ürün çeşidine göre istenilen renk ve gölgeleme oranlarında üretim yapılabildiğini sözlerine ekledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazıya Yorum yapın ( Anonim veya Ad Url yi Seçin)