Temiz ve verimli benzin-elektrik motorun gücünü 6-vitesli manuel şanzıman ile aktaran Honda CR-Z, şık 2+2 coupe gövde ile göz kamaştırıcı bir tasarım. Bu heyecan verici yeni coupe, sürücü odaklı şasisi ve IMA paralel hibrid sistem destekli uyumlu motoru ile mevcut hibrid anlayışını değiştirecek şekilde tasarlandı.
CR-Z’nin Avrupa versiyonu Mart 2010’da 80. Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sahne alacak.
Otomobilin kilit özellikleri şöyle:
Dünyanın ilk 6-ileri manuel şanzımanlı hibrid otomobili
Gaz pedalı tepkileri ve IMA desteğini, sürücünün ihtiyaçlarına göre ayarlayan 3-Modlu Sürüş Sistemi
117 gr/km CO2 ve 5 L/100km yakıt ekonomisi.Honda IMA paralel hibrid sistem ve 1.5 litre i-VTEC motor
Tamamen yeni, sportif, aerodinamik, 2+2 coupe form
Keskin ve hassas yol tutuş için yüksek iz genişliği, kısa dingil mesafesi
CR-Z’nin dış tasarımı otomobile kendine güvenen, atletik bir görünüm kazandıran, “tek hareketli kama” konsepti etrafında biçimlendirilmiş. Ayrı seviyeli arka cam ve aerodinamik, alçak tavan çizgisi gibi belirgin Honda tasarım özellikleri dikkat çekiyor.
Yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri sunan paralel hibrid sistemi, ilk defa sürücü odaklı 6-vitesli bir manuel şanzıman ile birleştirilmiş. Yeni manuel şanzıman CR-Z’nin benzersiz karakterinde kilit bir bileşen olan 1.5 litrelik 4-silindirli bir motor ile tamamlanmış. Orta kapasiteli motorun devirli karakteri şanzıman arasına yerleştirilen 14 PS gücündeki elektrikli motorun sağladığı ilave 78 Nm tork ile geliştirilmiş.
IMA paralel hibrid sisteminin gücü ve torku ile birleştirilmiş 1.5 litrelik motor, toplamda 124 beygir ve 174 Nm torkluk bir güç üretiyor.
Elektrikli motor CR-Z’ye atmosferik bir motor için inanılmaz derecede düşük olan 1500 rpm’de alışılmadık bir düz tork eğrisi kazandırıyor. 6-vitesli manuel şanzımanla donatılan IMA destekli motor mükemmel esneklik, emisyon değeri ve sportif bir egzoz sesi sağlıyor.
Sürüş opsiyonlarını maksimuma çıkarmak ve otomobilin günlük kullanılabilirliğini arttırmak için CR-Z, 3-modlu bir Sürüş Sistemi ile donatılmış. Bu benzersiz özellik sürücüye gaz pedalının, direksiyonun, klima kontrolünün ve IMA sisteminin sunduğu destek seviyesinin duyarlılıklarını değiştiren üç farklı sürüş modu arasında seçim yapabilme imkanı veriyor. Honda, 3-modlu Sürüş Sistemini geliştirerek sürücünün kullanım zevkini, yakıt tasarrufunu artırmasını ya da bu ikisi arasında bir denge tutturmasını sağlıyor.
CR-Z’nin Avrupa versiyonunu geniş ön farlarının alt çizgisini vurgulayan sekiz LED’e sahip gündüz farlarını barındırıyor.
Seri üretim otomobilin iç tasarımı, 3-boyutlu ekranları ve sürücü odaklı kabini ile 2007 Tokyo Motor Show’da sergilenen CR-Z konsepti temel alınarak geliştirilmiş. İleri teknoloji ürünü kontrol paneli sık kullanılan kontrollerin tümünü sürücünün ellerine yakın şekilde yerleştirerek her durumda tüm konsantrasyonun yola verilmesini sağlıyor.
İlk olarak Japonya’da Şubat ayında satışa çıkacak olan yeni Honda CR-Z’in Avrupa satışları 2010 yılının ortalarında başlayacak. Türkiye pazarına girişinin takip eden yılda başlaması için ise çalışmaların devam ettiği belirtiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Bu Yazıya Yorum yapın ( Anonim veya Ad Url yi Seçin)