Toyota’nın ABD ve Çin’de milyonlarca aracını geri çağırmasına neden olan arızalı gaz pedalı sorunu için Türkiye’de de çalışmalar hızlandı.
Henüz sorunlu araç sayısını bilmeyen Toyota Türkiye, en kötü senaryoya hazırlanıp beş yıldan bu yana satılan 50 bin aracın tümü için parça siparişi verdi. Hiçbir müşterinin mağdur olmaması için çalışmaları hızlandırdıklarını söyleyen Toyota Türkiye İcra Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, “Ulaşılmadık müşteri kalmayacak” dedi.
‘Başkan tatmin oldu’
Radikal gazetesinden İlker Pehivan'ın haberine göre, Toyota Türkiye, söz konusu sorun için geçtiğimiz hafta içi çeşitli önlemler aldı. Bozkurt, arızalı gaz pedalı sorunu için bayilerde çalışma saatlerini artırdıklarını ve çağrı merkezindeki eleman sayısını yükselttiklerini belirtti.
Çalışmaları Türkiye’ye sık sık gelen ve Toyota’nın dünyadaki en büyük distribütörlerinden olan Suudi ALJ Grubu’nun Başkanı Muhammed Jameel’e de anlatan Bozkurt, Jameel’in önlemlerden tatmin olduğunu anlattı.
Haftaya çağrı başlıyor
Türkiye’de arızalı olabilecek araçlarda beş yaşına kadar eski otomobiller de bulunuyor. Türkiye’de sorunlu olma potansiyeline sahip beş yıldan bu yana satılan otomobillerin sayısı 50 bini buluyor.
Bozkurt, kesin sayıyı bilmemelerine rağmen kimsenin mağdur olmaması için tüm araçlara parça getirdiklerini söylüyor. “Bayilerle sürekli konuşuyoruz. Bize teşekkür ediyorlar. Sizinle online olarak herşeyi duyuyoruz diyorlar” ifadesini kullanan Bozkurt, müşterilerin son iki gündür bayilere gidip ‘Benim otomobilimde sorun var mıdır?’ diye sorduğunu belirtiyor. Bozkurt’un verdiği bilgiye göre müşteriler çağrı merkezini de arayıp sorunla ilgili detay istiyor.
“Şuan vahim bir durum yok, olacağını da sanmıyoruz. Haftaya davetler başlayınca bu görülecek” diyen Bozkurt, sorunlu parçayla üretilen araçların şasi numarası tespitinin yurtdışından geldiğini ifade etti. Toyata Türkiye bu nedenle şimdiye kadar Türkiye’de kesin açıklama yapamadı. Ancak bu hafta sonu Türkiye’ye de sorunlu araçların şasi numaraları bildirilecek. Bozkurt, Toyota’nın merkezinin tüm dünyadaki araçların listesini çıkardığı açıklamanın farklı ülkelerde farklı zamanlarda yapılabildiğini söyledi.
‘Satışlarımız düşmedi’
Bozkurt’un verdiği bilgiye göre ABD’deki satışları gaz pedalı krizinden sonra düşen Toyota, Türkiye’de sorun yaşamıyor. Hiçbir plan ve hedeflerini bu sorun nedeniyle değiştirmediklerini belirten Bozkurt şöyle konuşuyor:
“Ocak ayının son 10 gününde patlayan bu olaya rağmen önceki yılın aynı ayına göre satışlarımız iki kat arttı. Pazar payımız da geçen yıla göre iki kata yakın yükseldi. Pazarda altıncı sıradaydık dördüncü olduk.”
‘Türkiye’den şikâyet yok’
Bozkurt, şimdiye kadar servislere pedal arızasıyla ilgili şikâyet gelmediğini anlattı. Toyota’nın arızayı bir üreticiden alınan parçada tespit ettiğini aktaran Bozkurt, “Toyota aynı hatayı iki kez yapmış değil. Bundan sonra da parçayı beş kez kontrol ederek alacaktır” dedi.
Müşteriye nasıl ulaşılacak?
Toyota Türkiye, arızalı araçlar tespit edildiğinde müşterilere internet, e-posta, posta ve telefon yoluyla ulaşacak. Müşteriler araçlarıyla problem yaşamasa bile ‘ihmal etmeyin servise gelin’ denecek. Toyota gazetelerden ilan duyurusu yaparak müşterilerin şasi numaralarından araçlarını bulmalarını isteyecek. Müşteriler ruhsatlarındaki şasi numarasıyla Toyota’nın listesini karşılaştıracak. Gelecek hafta devreye girecek uygulamayla www.toyota.com.tr isimli siteden şasi numarası girilerek aracın sorunlu olup olmadığı tespit edilebilecek. Sorunlu gaz pedalının tamiratı Toyota yetkili servislerinde yarım saat sürecek. Gaz pedalı sistemine ek parça konularak sorun giderilecek. Toyota Türkiye, sorunlu araçların tamirini 4-6 hafta arasında tamamlayacak. Toplam maliyeti henüz belli olmayan çözüm için Toyota Türkiye, harcamayı Toyota’nın merkezine fatura edecek.
Türkiye’de 13 Toyota modeli satılıyor. Söz konusu gaz pedalı sorunu 2005’ten itibaren Ağustos 2009’a kadar üretilen Yaris, Corolla, Verso, Auris, Avensis ve RAV4’ü kapsıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Bu Yazıya Yorum yapın ( Anonim veya Ad Url yi Seçin)