27 Şubat 2011 Pazar

Necmettin Erbakan Gençlik Yılları ( 1938-1951 )

Necmettin Erbakan Gençlik Yılları

ilkokul Erbakan 1937 yilinda Istanbul tasindi. Babasi Mehmet Sabri Bey'in niyeti, oglu Necmettin Erbakan'i o yillarda Almanya'nin dünya'da giderek artan prestiji nedeniyle Alman Lisesi'ne kaydettirmekti. Ancak bu okuldaki ögrenim süresi hazirlik sinifiyla birlikte yedi yil oldugundan Alman Lisesi yerine Istanbul Erkek Lisesi'ni tercih etti.

» Prof. Dr. Berhan Bey anlatiyor (Istanbul, 1938-1941) "Neriman Tekil isimli beden egitim hocamiz vardi. O günkü Kültür Bakanligi bir kural koymustu. Lise talebesi 100 metreyi 14 saniyede katedecek. Bunu yapamayan tam not alamayacakti. Herkes kosuyor Necmettin Bey ve ben de kosuyorum fakat bunun ardinda onalti saniye 'ye düsüyoruz.

» Bu Hatirayi Erbakan anlatiyor (Istanbul, 1938-1941) "Istanbul Erkek Lisesi 2000 talebesi olan bir mektep, mektepte jimnastik dersinde hatirladigima göre bir tek ben 10 puan almisim. Herkes birbirine bahsediyor, bir kismi beni tanimiyor. Yahu bu nasil bir spor da bu kadar basarili bir adammis ki, bu meshur Neriman Tekil'den bu puani almis. Bahçede, koridorlarda birbirlerine beni gösteriyorlar. Zannediyorlar ki ben o puani spordaki maharetimden aldim." (11) Prof. Dr. Necmettin Erbakan

» Lise Yillarinda Erbakan Erbakan, orta okul yillarinda basarili oldugu gibi lise yillarinda da bu basariyi daha da yükselterek devam ettirdi. Bu basarilar onu arkadaslarinin ilgi odagi haline getirmisti. O "Dinin Yildizi" oldugu gibi okulun, sinifin ve basarinin da yildizi oluyordu. Okul arkadaslarindan biri "Erbakan'i söyle anlatiyor:

» Erbakan Liseyi birincilikle bitiriyor Erbakan okul derslerinde gösterdigi üstün basarilarla lise tahsilini devam ettirdi. Sonunda lise hayatini okulu birincilikle bitirerek noktaladi.

» Erbakan Üniversiteyi de birincilikle bitiriyor Erbakan liseyi birincilikle bitirdikten ve üniversite imtihanlarinda gösterdigi üstün basarindan sonra Istanbul Teknik Üniversitesi ikinci sinifinda okumaya basladi.

» Mehmet Bilge Erbakan'i anlatiyor Prof. Dr. Mehmet Bilge Erbakan'in Ögrencilik Arkadasi (Istanbul, 1943 -1946) "Necmettin Erbakan'a Istanbul Teknik Üniversitesi ögrencilik yillarinda çok çaliskan ve basarili oldugu için "Derya " ismini takmistik.

» Okul Albümünde Erbakan (Istanbul, 1944-1948) "Necmettin Erbakan, Toylardandir, dindardir, çaliskandir. Hayatinin yarısini namaz, yarısını da projeler isgal eder.

» Okul Albümü ile ilgili kendisi söyle diyor Okul yilliginin basindaki "TOY" kelimesini arkadaslarimiz Istanbul Teknik Üniversitesi ikinci sinifa gidenler için kullanirlardi. Ben üniversiteye ikinci siniftan basladigim için banada ayni ifadeyi tabir etmislerdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazıya Yorum yapın ( Anonim veya Ad Url yi Seçin)