20 Temmuz 2011 Çarşamba

2011 Lys Ek Yerleştirme Tarihleri Ne zaman - Üniversite Ek Kontenjan Tarihleri

3.4. EK YERLEÞTÝRME NASIL YAPILACAKTIR?
Yükseköðretim programlarýna kayýt iþlemleri tamamlandýktan sonra boþ kalan kontenjanlar üniversitelerce
ÖSYM’ye bildirilecektir. Yükseköðretim programlarýnýn 2011-ÖSYS sonuçlarýna göre (sýnavsýz geçiþ dahil)
yapýlan genel yerleþtirme sonunda boþ kalan veya kaydolmama nedeniyle dolmayan kontenjanlarýna ve varsa
yeni açýlan yükseköðretim programlarýna ÖSYM tarafýndan merkezî olarak Ek Yerleþtirme yapýlacaktýr.
Sýnavsýz geçiþ dahil Merkezî Yerleþtirmede açýköðretimin kontenjansýz programlarý dýþýnda bir yükseköðretim
programýna yerleþtirilen adaylar Ek Yerleþtirme için baþvuramayacaktýr. (Merkezî Yerleþtirmede bir örgün
yükseköðretim programýna yerleþtirilmiþ adaylar ile kontenjan sýnýrlamasý olan açýköðretim programlarýna
yerleþtirilmiþ olan adaylar, Anadolu Üniversitesi Açýköðretim Fakültesinin kontenjan sýnýrlamasý olmayan lisans
ve ön lisans programlarýna Ek Yerleþtirme için baþvuru yapabileceklerdir.)
Ek Yerleþtirmede lisans programlarý (Tablo 4) ile Tablo 3B'deki önlisans programlarýna, merkezî genel
yerleþtirmedeki en küçük puanlarýnýn altýnda aday yerleþtirilmeyecektir. Kesin kayýt sonunda kontenjan açýðý
kalan programlara ön kayýtla öðrenci alýnmayacaktýr.
Tablo 3A'daki sýnavsýz geçiþ programlarýnýn genel yerleþtirme sýrasýnda dolmama veya kaydolmama nedeniyle
boþ kalan kontenjanlarýna da Ek Yerleþtirme yapýlacaktýr. Bu yerleþtirmede de önce kendi alanlarýnda tercih
yapmýþ meslek lisesi öðrencileri yerleþtirme iþlemine alýnacak, meslek lisesi öðrencilerinin kendi alanlarýndaki
sýnavsýz geçiþ yerleþtirilmelerinden sonra boþ kalan kontenjanlara lise mezunlarýnýn ve meslek liselerinin diðer
alanlarýndan mezun olanlarýn ilgili puanlarýna göre yerleþtirilmeleri yapýlacaktýr.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Yazıya Yorum yapın ( Anonim veya Ad Url yi Seçin)